۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۸۴۴۸۱

بیمارستان بزرگ صنعا در آستانه تعطیلی قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ یک سازمان غیر دولتی حقوق بشری اعلام کرد که یکی از بیمارستان‎های بزرگ پایتخت یمن به دلیل تداوم محاصره همه‌جانبه عربستان، در آستانه تعطیلی و جان بیماران آن در خطر جدی قرار دارد.
بيمارستان يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان «حمایت از کودکان» (save the children)، درباره بسته شدن یکی از بیمارستانهای بزرگ در صنعا در سایه تداوم محاصره نظامی یمن هشدار داد.

 

عربستان که از ششم فروردین ماه گذشته شبانه روز مناطق مختلف در شمال، مرکز، جنوب و غرب یمن را آماج حملات هوایی قرار داده، محاصره هوایی، زمینی و دریایی بر یمن تحمیل کرده و راه‌های امدادرسانی را به مردم بسته است.

 

خبرگزاری فرانسه نوشت: بیمارستان زنان و زایمان و کودکان «السبعین» در صنعا که در آن صدها کودک و زن باردار تحت درمان قرار دارند، در معرض تعطیل شدن است زیرا سوخت و داروی مورد نیاز را در اختیار ندارد.

 

«هلال البحری» معاون رییس بیمارستان السبعین گفت: اوضاع بسیار دشوار است و همان طور که در بیانیه سازمان غیردولتی حمایت از کودکان یمن آمده است اگر این بیمارستان تعطیل شود، کودکان و زنان زیادی جان خود را از دست خواهند داد.

 

این سازمان در بیانیه‌ای که در این خصوص صادر کرد و درباره اوضاع بیماران بیمارستان هشدار داد، از «محاصره کنونی» عربستان انتقاد کرد و گفت که اگر این بیمارستان تعطیل شود، تعداد کسانی که کشته می‌شوند، بیش از تعدادی است که در بمباران‌ها و درگیری‌ها کشته شده‌اند.

 

به گفته این سازمان، 15 میلیون نفر در یمن از خدمات اولیه پزشکی محرومند و این مقدار، از مارس گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

 

گفته می‌شود علاوه بر این مسئله، بیش از نیم میلیون کودک یمنی نیز در معرض ابتلا به سوء تغذیه حاد هستند اما محاصره این کشور از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان هنوز ادامه دارد./981/ب102/د

ارسال نظرات