۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۸۴۹۴۱
آیت الله نجفی:

مبانی اصیل اسلام از نجف اشرف به جهان مصادره می‎شود

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بر نقش بارز عراق در منطقه تاکید کرد و گفت: در اهمیت عراق همین بس که این کشور را خداوند به عنوان پایتخت حکومت مهدوی(عج) برگزیده است.
حضرت آيت الله بشير نجفي از مراجع تقليد نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله بشیر نجفی، از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار با جمعی از اساتید و طلاب دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در کانادا، آمریکا و پاکستان بر جایگاه  مهم عراق از نظر جغرافیایی، اقتصادی و محوریت علمی تاکید کرد و گفت: در اهمیت این کشور همین بس که از سوی خداوند به عنوان پایتخت حکومت حضرت مهدی(عج) برگزیده است.

 

وی همچنین به جایگاه ویژه حوزه نجف اشرف اشاره و تصریح کرد: این حوزه خدمات زیادی را به بشریت کرده است و از مبانی اصیل اسلام از این حوزه به اقصی نقاط جهان منتشر شده است.


این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، از اقدامات ارزنده نیروهای بسیج مردمی عراق در مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش قدردانی کرد و گفت: استمرار مبارزه با داعش تا پاکسازی عراق از لوث وجود داعشی ها امری ضروری برای تامین امنیت کشور است و پیروزی‌های مکرر نیروهای عراقی در برابر تکفیری‌ها این نوید را می ‌دهد که امنیت کامل به استان‌های عراق باز خواهد گشت.


حضرت آیت الله نجفی ادامه داد: ملت عراق این پیروزی‌ها را مدیون خون شهدایی هستند که برای حراست از کشور جان خود را در کف اخلاص گرفته و به مبارزه با افراط گرایان رفتند.

 

وی خطاب به فرماندهان نیروهای بسیج مردمی گفت: نباید لحظه ای در برابر تروریست‌های تکفیری سستی کرد و با تمام قوا به مقابله با این افراد پرداخت تا شاهد از ریشه کن شدن شجره خبیثه تکفیر در عراق باشیم./1321/ب902/د

ارسال نظرات