۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۲۸۵۰۵۳
استاد حوزه علمیه بابل:

نفوذ در حوزه فرهنگ و تغییر ذائقه مردم ایران از برنامه‌های دشمن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با هشدار نسبت به نفوذ دشمنان در کشور گفت: عمده جریان نفوذ دشمنان در حوزه فرهنگ برای اثر گذاری و تغییر ذائقه فرهنگی متمرکز شده است.
حبيب الله رسولي
حجت‌الاسلام حبیب الله رسولی، استاد حوزه علمیه بابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، بر لزوم بصیرت و هوشیاری در برابر توطئه های پیچیده دشمنان تاکید کرد و گفت: امروز مهمترین آسیب جامعه ما در برابر دشمنان در مسائل فرهنگی است و لذا دشمنان عمده هجمه های خود را در مسائل فرهنگی و اثرگذاری در این بخش متمرکز کرده اند.
 
وی افزود: نداشتن برنامه مهم و عدم اجرای صحیح قوانین مربوط به حوزه فرهنگ، موجب رسوخ دشمنان و وارد شدن فرهنگ غرب و اثر گذاری آن بر جامعه ما گردیده است.
 
مسؤول دفتر آیت الله مکارم شیرازی در مازندران با بیان این مطلب که علت حمله دشمنان به مبانی فکری اسلام و مقابله نرم با جمهوری اسلامی برای جلوگیری از جهانی شدن و فراگیر شدن دیدگاه‌های اسلام در سطح بین المللی است، اظهار داشت: شبکه های مختلف ماهواره ای، راه اندازی شبکه های اجتماعی مختلف در حوزه اینترنت و نیز شناسایی و به کارگیری پیاده نظام خود در داخل کشور، بسط و گسترش ابتذال از جمله برنامه های دشمن است.
 
وی ضمن هشدار به مسئولین و غفلت در حوزه فرهنگ خاطرنشان کرد: نباید به راحتی برخی از آسیب های فرهنگی از جمله ناهنجاری های فرهنگی در مسائلی مانند حجاب را نادیده گرفت زیرا امروز مهمترین دغدغه رهبر معظم انقلاب، علما و دلسوزان انقلاب مشکلات فرهنگی و نفوذ دشمنان در حوزه فرهنگ است.
 
حجت الاسلام رسولی بیداری و بصیرت را در حوزه فرهنگ و رصد جریان ضد فرهنگی را مهم قلمداد کرد و ادامه داد: جریان استکباری صهونیستی با در اختیار داشتن فناوری های پیشرفته در عرصه رسانه، در صد گسترش بی بند وباری، ترویج فساد اخلاقی و ازهم پاشاندن نظام خانواده در کشور ما هستند و بیشترین هزینه و سرمایه گذاری را در این عرصه به کار می گیرند.
 
وی جهاد فرهنگی، تدوین برنامه مدون همراه با چشم انداز و افق فرهنگی را مهم برشمرد و تصریح کرد: امروز متولیان فرهنگی به تناسب اثر گذاری خود باید برای آگاه سازی مردم و جلوگیری از آسیب های شبیخون فرهنگی دشمنان تلاش کنند.
 
استاد حوزه علمیه بابل محکم کردن پایه خانواده و شناخت خانواده نسبت به آسیب های پیش رو را یکی از راه کارها دانست و خاطرنشان کرد: ترغیب به ازدواج، بستر سازی برای جوانان جهت آمادگی قبول مسؤولیت در حوزه خانواده، فرصت سازی برای پایدار سازی خانواده ها و هوشیاری برای واکسینه کردن جامعه در حوزه فرهنگ امروز ضروری است.
 
وی به تئوری اندولسی کردن ایران توسط غرب اشاره کرد و گفت: رصد جریان فرهنگی دشمنان نشان می دهد که جریان استکباری طرح اندولسی کردن ایران رابا ترویج ابتذال، توزیع مشروبات الکلی و رواج فساد اخلاقی در جامعه دنبال می کند.
 
حجت الاسلام رسولی بر لزوم اجرای کامل قانون عفاف و حجاب تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه علی رغم گذشت چندین سال از تصویب قانون جامع عفاف و حجاب، هنوز این قانون در جامعه توسط دستگاههای مختلف فرهنگی اجرا نمی شود.
 
وی با انتقاد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نفوذ برخی جریان های ضد فرهنگی در این وزارتخانه گفت: متاسفانه شاهد نفوذ برخی جریان های ضد فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم که متأسفانه چاپ برخی کتب ضاله، مجوز اجرای برخی از کنسرت‌ها و همچنین مجوز فعالیت برخی گرو‌های اجرای تئاتر که در شأن جمهوری اسلامی نیستند از فعالیت‌های این جریان ضد فرهنگی وزارت ارشاد است.  

استاد حوزه علمیه بابل به هشدار رهبر معظم انقلاب در مورد نفوذ دشمنان بعد از توافق هسته‌ای پرداخت و تاکید کرد: دشمنان به دنبال نفوذ در داخل کشور و تغییر ذائقه ملت ما هستند و عمده این جریان در عرصه فرهنگی دنبال می شود./1313/302/ب3

ارسال نظرات