۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۸۵۳۸۵
در مدرسه علمیه حضرت رقیه مشهد برگزار شد؛

دوره آموزش سیاسی ضمن خدمت استادان مدارس خواهران حوزه علمیه خراسان

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزش سیاسی ضمن خدمت استادان مدارس خواهران حوزه علمیه خراسان پنجشنبه و جمعه 12 و 13 شهریور در مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد برگزار شد.
دوره آموزش ضمن خدمت مدارس علميه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، دوره آموزش سیاسی ضمن خدمت استادان مدارس خواهران حوزه علمیه خراسان پنجشنبه و جمعه 12 و 13 شهریور در مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) با برگزاری دو دوره،  آشنایی با تاریخ معاصر ایران و تربیت مربی سیاسی از منظر قرآن و سیره اهل بیت(ع) انجام شد.


نخستین دوره از سوی دکتر موسی حقانی، رییس مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران با ارائه مباحثی از جمله آشنایی با تاریخ سیاسی معاصر ایران با موضوع هایی مانند نقش انگلیس در تاریخ معاصر کشور و نقش جریان دینی و مرجعیت شیعی در تحولات معاصر و نیز نقش جریان روشنفکری در تحولات معاصر و جریان سیاسی تحجر دینی در تحولات قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.


دومین برنامه این دوره، صبح روز جمعه با موضوع تربیت مربی سیاسی از منظر قرآن و سیره اهل بیت(ع) و با عنوان نگرش سیاسی اجتماعی قرآن و سیره اهل بیت(ع)، مهارت تربیت سیاسی ـ اجتماعی فرد، خانواده و جامعه از سوی حجت‌الاسلام الهی زاده، استاد تفسیر حوزه علمیه مشهد ارائه شد.


گفتنی است، تاکنون دو دوره آموزش سیاسی ضمن خدمت با موضوعات آشنایی با تاریخ سیاسی معاصر و آشنایی با اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) ویژه استادان مدارس برادران حوزه علمیه خراسان برگزار شده و این دوره برای نخستین مرتبه ویژه استادان مدارس علمیه خواهران این حوزه برگزارشد./844/102/ب2

ارسال نظرات