۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۸۶۵۶۸
با حضور اساتید و طلاب برگزار شد؛

افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه حجت‌بن‌الحسن

خبرگزاری رسا ـ با حضور تولیت مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران برنامه‌های پیش روی این مرکز حوزوی برای سال تحصیلی جدید بررسی شد.
حجت الاسلام والمسلمين مطلبي مدرسه علميه حجت بن الحسن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) با حضور آیت الله سید نور‌الدین طاهری شیرازی تولیت مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی مطلبی مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج)، طلاب و اساتید این مرکز حوزوی، صبح چهارشنبه 18 شهریور در محل مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) برگزار شد.

کسب علوم دینی، عین فضیلت است

در بخش سخنران ویژه این مراسم، آیت الله سید نور‌الدین طاهری شیرازی با تاکید بر ضرورت کسب علوم دینی برای طلاب، گفت: یکی از مهم‌ترین اعمالی که فرد باید در راه طلبگی به آن توجه داشته باشد کسب علوم دینی است، زیرا شاید علوم دیگر بتواند نیاز‌های بشری را در برخی از موارد تامین کند، اما این علوم دینی است که حتی آخرت افراد جامعه را نیز می‌سازد.

وی افزود: کسی که در راه کسب معارف الهی و علوم دینی قدم می‌گذارد قطعا به فضیلت می‌رسد و حتی در بسیاری از شئون زندگی فردی خود نیز از سوی خداوند مورد توجه قرار می‌گیرد.

نظم، اولین اصل در طلبگی است

در ادامه این مراسم و در بخش توصیه‌های آموزشی مدیریت مرکز، حجت الاسلام محمد علی مطلبی با تاکید بر مقوله نظم و انضباط در مدارس علمیه، گفت: باید طلاب در امور طلبگی خود بسیار به مقوله نظم و انضباط توجه داشته باشند و در همه حال شئون طلبگی را رعایت کنند.

وی افزود: موضوع مباحثه یکی از مهم‌ترین اساس کار کسب علوم حوزوی است، در مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) نیز برنا‌مه به گونه‌ای تدوین شده است تا طلاب مساله مباحثه را به عنوان یک واحد درسی در طول سال بگذرانند.

مدیر مدرسه علیمه حجت بن الحسن(عج) با تاکید بر رعایت مسایل اخلاقی، تصریح کرد: باید در حوزه‌های علمیه به‌صورت جدی به موضوع اخلاق پرداخته شود، زیرا اخلاق است که می‌تواند جامعه را بسازد، ضمن این‌که مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) در راستای آموزش مبانی اخلاقی به طلاب خود هر هفته یک روز جلسه اخلاق با حضور تولیت این مرکز حوزوی برگزار می‌کند.

حجت الاسلام مطلبی به برنامه‌های پیش رو مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) اشاره کرد و بیان داشت: در سال جاری این مرکز حوزوی طلابی را برای پایه هفتم پذیرش کرده است، برای سال‌های آینده نیز تصمیم داریم تا پایه دهم نیز در این مرکز پذیرش صورت بگیرد.

وی در پایان با سفارش به موضوع تقوا، تاکید کرد: طلاب در زندگی طلبگی خود نیز تقوا پیشه کنند و از همین ابتدای کار تلاش کنند تا در تمام زندگی خود فردی متقی شوند./856/202/ب3

ارسال نظرات