۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۸۶۵۷۶
آیت الله نمازی:

شیطان همواره انسان را تشویق به عبور از خط قرمزها می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این‌که شیطان انسان را همیشه تشویق به عبور از خط قرمزها می‌کند، گفت: باید مراقب باشیم شیطان از راه هایی که پیش روی انسان می گذارد و وسوسه می‌کند پیروی نکنیم چرا که شیطان دشمن خطرناک و آشکار انسان است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه درکاشان ظهر امروز در جمع مردم کاشان یکی از نشانه های اهل تقوا را طمع نداشتن به مال دیگران دانست و گفت: اگر کسی بخواهد خودش را در ترازوی سنجش قراردهد که اهل تقوا است یا نه یکی از نشانه های آن این است که اگر زمینه تصرف مال دیگران برایش فراهم شد اما از تصرف آن پرهیز کرد مشخص خواهد شد اهل تقوا است.

 

وی افزود: وقتی خداوند زمینه های به دست آوردن مال حلال برای بندگانش قرارداده است چرا باید به طرف مال حرام برویم، چرا که خداوند هرآنچه را مورد نیاز انسان بوده اعم از خوردن و پوشیدن و مسائل اخلاقی و جنسی حلال آن را برایش قرارداده است و نیازی نیست از راه حرام به دنبال چیزهایی باشد که حلال آن را خداوند برایش قرارداده است.

 

به گفته وی، خداوند در زمینه اخلاقی، ازدواج را برای انسان قرار داده است تا انسان بتواند آن را مدیریت کند و از راه حرام به دنبال غریزه جنسی خود نباشد و در خوردن و آشامیدن نیز خداوند هرچه آفریده است برای انسان حلال است مگر خوردنی هایی که تبصره خورده است و استثنا شده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ربا، غش در معامله، کلاهبرداری و فریب انسانها را حرام دانست و با اشاره به این که خداوند راه حلال آن را نیز قرارداده است یاد آورشد: خداوند در آیه 168 سوره مبارکه بقره، خطاب به انسانها می‌فرماید، آنچه را که من برای شما آفریدم حلال شما است ، بخورید، گوارای شما  اما مراقب باشید شیطان شما رانسبت به مال و ناموس دیگران وسوسه نکند.

 

آیت الله نمازی گفت: باید مراقب باشید شیطان از راه هایی که پیش روی انسان می گذارد و وسوسه می کند پیروی نکنید چرا که شیطان دشمن خطرناکی و آشکاری است که مصلحت شما را نمی نخواهد.

 

وی افزود: هنر شیطان فریب انسان و کشانیدن او به سمت و سوی بدی‌ها، زشتی‌ها و فحشا و منکرات است، از این رو شیطان تاکنون انسان را به خواندن نماز و نماز جماعت و نماز جمعه و خل مشکلات برداران و خواهران دینی تشویق نکرده است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه شیطان انسان را همیشه تشویق به عبور از خط قرمزها می‌کند، گفت: بنابراین در جامعه توحیدی و اسلامی باید همیشه مال و جان و ناموس انسان‌ها در امان باشد.

 

آیت الله نمازی با تأکید بر اینکه مسلمان نباید چشم طمع به مال و ناموس و آبروی دیگران داشته باشد، یادآور شد: امام صادق(ع) می فرماید، از ظلم به دیگران پرهیز کنید که یکی از انواع ظلم‌ها، ظلم به مال دیگران و تصرف مال دیگران به هر شکلی که باشد و هر کس مال برادر مؤمن خودش را از راه ظلم و ستم تصرف کند، در قیامت شعله‌ای از آتش در حلقوم او فرود داده می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: ظلم به بندگان خدا در روز قیامت به صورت ظلمت ظهور کرده و انسان در لابه‌لای ظلمات اعمال دنیا گم می‌شود./1307/202/ب2

ارسال نظرات