۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۸۶۶۵۹
محقق و پژوهشگر علوم اسلامی:

بصیرت واقعی در مردم بعد از هفدهم شهریور متولد شد/ حکومت پهلوی اهل مذاکره و منطق نبود

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر علوم اسلامی گفت: هفدهم شهریور متصل شد به تاسوعا و عاشورای همان سال که فاتحه رژیم خوانده شد و مردم از حادثه هفدهم شهریور آن بصیرت واقعی را یافتند و نقش ولی فقیه در بصیرت افزایی کاملا مشهود شد.
حجت‌الاسلام علي‌‌اصغر الهامي‌نيا، محقق و پژوهشگر علوم اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام علی‌‌اصغر الهامی‌نیا، محقق و پژوهشگر علوم اسلامی در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز حادثه هفدهم شهریور گفت: رژیم شاهنشاهی با این جنایتی که در روز هفدهم شهریور کرد و مردم را بعد از عید فطر در تظاهرات که در میدان ژآله(میدان شهداء) به خاک و خون کشید، امید مذاکره و سازش با رژیم را در دل مردم قطع کرد و همه مردم یقین کردند که دیگر با این رژیم نمی توان به مذاکره نشست.


حکومت پهلوی اهل مذاکره و منطق نبود

وی ادامه داد: رژیم ستم شاهی با کشتار هفدهم شهریور که جمعه سیاه نامگذاری شد گور خودش را کند و از آن روز زوال و نابودی رژیم شاهنشاهی شروع شد و تا 22 بهمن به اوج خودش رسید و حکومت پهلوی ساقط شد.

این محقق و پژوهشگر علوم اسلامی افزود: حکومت پهلوی اهل مذاکره و منطق نبود و با زور و کشتار می خواست کار را به پیش ببرد همانند گذشته مانند 28 مرداد سال1332 که این کار ها را کرده بود و  هفدهم شهریور هم فکر می کرد که با کشتار مردم می تواند مردم را نا امید و از صحنه  بیرون کند.


وی گفت: اما بعد از حادثه هفدهم شهریور مردم بیشتر در صحنه آمدند و در روز تاسوعا و عاشورا این رژیم دست نشانده آمریکا را مرحله نابودی کامل جلو بردند.


آتش زدن سینما رکس آبادان در جهت کمرنگ شدن حادثه جمعه سیاه

الهامی‌نیا خاطر نشان کرد: حکومت دست نشانده آمریکا برای اینکه نقش خود را در حادثه جمعه سیاه کمرنگ کند، سینما رکس آبادان را آتش زدند و بعد از آن سعی کرد این اتفاق تلخ را به عهده انقلابیون بگذارد و افکار عمومی در داخل و خارج را به نفع خود تغییر دهد اما کار نتیجه معکوس داشت و دست رژیم برای جهانیان رو شد .

 

حجت‌الاسلام علی‌‌اصغر الهامی‌نیا گفت: راهپیمایی ها هم همپوشانی داشت از 19 دی که اولین راهپیمایی در قم شروع شد تا 22 بهمن در تبریز اتفاق افتاد، چهلم شهدا مرتب به راهپیمایی ضد حکومت مبدل می شد و رژیم هم دست به کشتار می‌زد ،اما نماز عید فطر، جمعیت انبوهی آمده  و این نماز را به یک میتینگ علیه رژیم تبدیل کرده بود .

 

مردم در حادثه هفدهم شهریور بصیرت واقعی را یافتند

وی گفت: نمازی که دکتر مفتح خواندن و مردم با بیانیه هایی که از امام  منتشر می شد و از خطی که بنیانگذار انقلاب می گرفتند به این نتیجه رسیدند که باید کار اساسی باشد.


الهامی نیا گفت : البته در هفدهم  شهریور  فراخوانی عمومی اعلام نشده بود، اما وقتی که مردم آمدند و ظلمی که در آنروز توسط حکومت ننگین پهلوی به مردم شد، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب که بعد از آن دیگر مردم ساکت نشستند و بعد ازآن مردم پی در پی تظاهرات اتفاق افتاد و رژیم دیگر نتوانست خود را بازیابد.

 

وی در پایان گفت: هفدهم شهریور متصل شد به تاسوعا و عاشورای همان سال که فاتحه رژیم خوانده شد و مردم از حادثه هفدهم شهریور آن بصیرت واقعی را یافتند و نقش ولی فقیه در بصیرت افزایی کاملا مشهود شد./842/103/ب3

ارسال نظرات