۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۸۶۶۶۳
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی:

توجه به برنامه های قرآنی موجب نشاط سالم در دانشگاه ها می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ضرورت پیاده کردن توصیه های اخلاقی و معنوی قرآن کریم در دانشگاه ها، گفت: توجه به برنامه های قرآنی عامل نشاط سالم در دانشگاه ها است.
حجت الاسلام سيف الله مدبر، مسؤول نهاد رهبري در دانشگاه محقق اردبيلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام سیف الله مدبر، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی عصر امروز در دومین روز از نشست هم‌اندیشی با عنوان ارتقاء فرهنگ قرآنی در محیط دانشگاه، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر فعالیت‌های مثبتی در رابطه با بحث های قرآنی در دانشگاه برداشته شده که رضایت‌بخش است و اگر بخواهیم فرهنگ قرآنی را در دانشگاه اجرایی کنیم نیاز به راه‌اندازی دارالقرآن در دانشگاه ها داریم.  

 

وی افزود: برای اینکه بتوانیم توصیه‌های اخلاقی و معنوی قرآن کریم را در دانشگاه پیاده کنیم نیاز به فضاسازی قرآنی داریم. 

 

حجت الاسلام مدبر خواستار برگزاری مسابقات قرآنی بین دانشجویان و اساتید شد و تصریح کرد: ما باید بتوانیم موضوع پایان نامه ها را به سمت مباحث قرآنی سوق دهیم تا از این طریق مباحث قرآنی در بین دانشجویان و جامعه گسترش یابد.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی دانشجویان و راه یافتن هفت نفر از دانشجویان به مسابقات کشوری و دو نفر به مسابقات ملی، گفت: توجه به قرآن کریم در محیط دانشگاهی سبب شادابی و نشاط سالم در بین دانشجویان می شود. 

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: قرآن کریم به ما انسان‌ها برنامه زندگی کامل و جامع را می آموزد و ما مسؤولان باید همگام با سایر برنامه ها، برنامه‌های قرآنی دانشگاه را پیش ببریم. 

 

حجت الاسلام مدبر یکی از روش‌های ارتقاء فرهنگ قرآنی را احداث باغ قرآن در دانشگاه دانست و افزود: در این باغ که احداث شده است نشست‌های قرآنی برگزار می‌شود. 

 

وی ادامه داد: همه ساله قاری بین‌المللی قرآن برای اجرای مسابقات قرآنی دعوت می‌شود که تاکنون توانستیم 143برنامه قرآنی را در دانشگاه اجرایی کنیم./937/202/ب2

ارسال نظرات