۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۸۷۰۷۵
مسؤول واحد اساتید حوزه علمیه اصفهان:

اساتید حوزه علمیه اصفهان ارزیابی می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول واحد اساتید حوزه علمیه اصفهان ارزیابی اساتید را از جمله برنامه های واحد اساتید دانست و گفت: اساتید با امتیاز بالا تشویق می شوند، درسنامه جدیدی برای شرح لمعه تنظیم شده است، بحث تحول در حوزه ها اساسی و کلان است و در صورت تصویب شورای عالی حوزه برنامه ها را اجرا خواهیم کرد.
حجت الاسلام بابا مير ساطحي

حجت الاسلام امان الله بابا میر ساطحی، مسؤول واحد اساتید مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با توجه به شروع سال تحصیلی جدید، گفت: یکی از برنامه های مهمی که در واحد اساتید به طور جدی دنبال می شود، بحث ارزیابی علمی و اخلاقی و بررسی میزان موفقیت اساتید حوزه در انتقال مفاهیم درسی به طلاب است.

 

وی ادامه داد: ما در هر نیمسال تحصیلی عملکرد اساتیدی را که در سطوح مختلف مشغول به تدریس هستند از طریق طلاب و شاگردهای آن ها که در مدارس مختلف حضور دارند، مورد ارزیابی قرار می دهیم، به گونه ای که فرم های ارزیابی را تقدیم طلاب می کنیم  و پس از ارائه نظرات آن ها و بررسی نظرات شاگردان و نمره های کسب شده، عملکرد و تاثیرگذاری اساتید سنجیده می شود.

 

مسؤول واحد اساتید حوزه علمیه اصفهان افزود: پس از ارزیابی نهایی و امتیازدهی به اساتید، اساتید با امتیاز بالا که بیشترین نمره را کسب کرده باشند، مورد تشویق قرار می گیرند و اگر استادی امتیاز پایین تر از حد نصاب را کسب کند به وی تذکر داده می شود و ممکن است از سوی مدیریت حوزه توبیخ شود.

 

حجت الاسلام بابا میر ساطحی اظهار داشت: شیوه تدریس اساتید معمولاً همان روش سنتی است و امسال شیوه نامه خاصی برای تدریس در حوزه اصفهان نداریم، فقط تغییراتی در 2 کتاب که در پایه های 4 و 5 به نام شرح لمعه تدریس می شد صورت گرفته و درسنامه جدیدی برای آن ها تنظیم شده است که انشاء الله اساتید بر اساس آن درسنامه جدید که اصلاح درسنامه قبلی است، عمل می کنند که هم مطالب کتاب ارائه شود و هم مشکلات قبلی وجود نداشته باشد.

 

وی درباره بحث تحول و به روز شدن حوزه ها در پاسخ به نیازهای جامعه امروز، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در این باره، گفت: بحث تحول بسیار اساسی است و در حد یک واحد و امثال آن نیست، بلکه بحث های کلانی است که شورای عالی حوزه ها در قم و در اصفهان کارهایی را در این رابطه شروع کرده اند.

 

 

مسؤول واحد اساتید حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: بحث تحول در حوزه ها بسیار مهم و کلان است و باید در سطوح عالی حوزه دنبال شود، برخی از اقدامات هم در حال تصمیم گیری است و برنامه هایی ارائه شده که در صورت تصویب انشاء الله در آینده اجرا خواهد شد و بالطبع واحد اساتید هم پس از اعلام برنامه های کلان در قلمرو و حیطه کاری خود برنامه هایی را که مربوط به اساتید، شیوه های تدریس و متون درسی باشد اعمال خواهد کرد./869/302/ب1

ارسال نظرات