۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۸۷۳۲۹
آیت‌الله شبستری مطرح کرد؛

لزوم توجه به ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به دیانت و تعهد مردم شهر بخشایش، گفت: همدلی و همیاری مردم این شهر قابل توجه است باید از این ظرفیت استفاده کرد.
تشرف يک بهائي به مذهب تشيع در دفتر آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در دیدار امام جمعه بخشایش و جمعی از اهالی و مسؤولان این شهر، مردم شهر بخشایش را مردمی متعهد و دیندار خواند.

 

وی با ابراز خرسندی از حضور اهالی بخشایش در بیت خود، تصریح کرد: مردم این شهر مردمی با صفا و متدین هستند، که امید است با حضور امام جمعه این شهر شاهد رونق بیشتر اماکن و مساجد این شهر باشیم.

 

عضو خبرگان رهبری حضور پرشور جوانان این شهر، در مساجد و نماز های جمعه را امیدوار کننده و مطلوب دانست و افزود: امید است حضور جوانان ثابت و بیشتر باشد و در عرصه مسائل فرهنگی و مدیریت مذهبی شهر فعال تر عمل کنند چرا که جوانان آینه سازان مملکت هستند.

 

وی با اشاره بر بهره گیری از ظرفیت های نسل جوان امروز در مدیریت فرهنگی، بر توجه به این ظرفیت تأکید کرد و ادامه داد: در برابر تهاجم فرهنگی غرب و هجمه عظیم فرهنگی آن ها باید بر جذابیت مساجد و حضور جوانان افزود.

 

امام جمعه تبریز استقبال مردم از تأسیس حوزه علمیه در این شهر و حضور پرشور آن ها در نمازهای جمعه و جماعت را نشان از تدین این مردم عنوان کرد و اذعان داشت: این حضور پرشور مردم و جوانان دلیلی دیگر برای تأسیس حوزه است.

 

وی با آرزوی موفقیت و توسعه فرهنگی بیشتر این شهر، در توصیه هایی افزود: بیان تفسیر قرآن و تشریح روایات در مساجد بیشتر مورد توجه قرار گیرد و همچنین مردم شهر بخشایش از حضور حجت الاسلام غفاری بهره بیشتری ببرند.

 

آیت الله شبستری با اشاره به همکاری و همدلی مردم شهر بخشایش، این ویژگی مردم شهر را قابل توجه دانست و بر بهره گیری از ظرفیت مردمی این شهر تأکید کرد./854/202/ب3

ارسال نظرات