۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۸۷۵۲۱

روسای سازمان‌های یهودی آمریکا خواستار اتحاد پس از توافق هسته‌ای شدند

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس روسای سازمان‌های مهم یهودی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن اذعان به مقابله با توافق هسته‌ای اوباما و ایران، خواستار اتحاد سازمان‌های یهودی شد.
يهود

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا توانسته است آرای کافی سنا را برای حفظ وتوی احتمالی خود به قطعنامه مخالفت کنگره با توافق ایران را کسب کند، کنفرانس روسای سازمان های مهم یهودی آمریکا در یک بیانیه طولانی از سازمان های یهودی خواسته است تا متحد شوند.

 

این تازه ترین تلاش مخالفان توافق هسته ای برای سازماندهی مجدد به شمار می رود. کنفرانس روسای سازمان های یهودی آمریکا شامل 53 سازمان یهودی آمریکایی است. در این بیانیه 19 پاراگرافی این سازمان یهودی آمریکایی هشدار داده است: گرچه نتیجه نهایی این روند مشخص است ولی ما باید به دنبال سازنده ترین تعامل باشیم تا بتوانیم برای روزهای پس از توافق متحد شویم. ما باید مواضع قوی تری داشته باشیم تا دسترسی ایران به اهداف خود را به طور موثری با چالش روبرو خواهیم کرد.

 

این بیانیه در ادامه به این مساله اشاره کرده است که تنها 5 سازمان یهودی از توافق هسته ای ایران حمایت کرده و بیش از 29 سازمان معادل 55 درصد با این توافقنامه مخالفت کرده اند.

 

این بیانیه افزود: در طول این مذاکرات و فعالیت ها، ما به دنبال این بودیم که مباحث، شخصی، سیاسی نشود. اظهاراتی از هر دو طرف این مساله مطرح شد که قابل قبول نبود. این مساله کاملا درست است که آمریکایی ها از دولت و مقام های منتخب خود بخواهند تا در خصوص این مساله که تبعات مهمی در بر خواهد داشت، توجه زیادی داشته باشند. این مساله با آنچه که دموکراسی آمریکایی از شهروندان خود می خواهد، هماهنگ است.

 

این سازمان یهودی آمریکایی در ادامه اعلام کرد: ما باید به آموزش دادن و هوشیار کردن آمریکایی ها و جهان نسبت به خطر ایران ادامه دهیم. ما در حال آماده کردن پیشنهاداتی هستیم که پس از مشاوره با دولت و کنگره آمریکا، کارشناسان و مقام های رسمی ارائه خواهیم کرد. تعامل نیازمند انرژی های ما، تعهدات بلندمدت و مهمتر از همه اتحاد ماست.

 

کنفرانس روسای سازمان های یهودی آمریکا افزود: برنامه هسته ای ایران لزوما یک مساله یهودی یا اسرائیلی نیست. این یک خطر برای جهان است، یک خطر برای منافع آمریکا است، تهدیدی است که منطقه خاورمیانه را بی ثبات تر خواهد کرد./982/ب101/د

ارسال نظرات