۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۸۷۸۱۲
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور؛

امروز تولید علم به حوزه‌های علمیه بزرگ منحصر نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در مراسم افتتاح استادسرای مدرسه علمیه فاطمیه پاکدشت گفت: امروز تولید علم به حوزه‌های علمیه بزرگ کشور منحصر نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمودرضا جمشيدي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام  محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در مراسم افتتاح استادسرا و مقطع تحصیلی تخصصی سطح سه (کارشناسی ارشد) مدرسه علمیه فاطمیه پاکدشت در سخنانی با اشاره به دستاوردهای حوزه‌های علمیه خواهران در سال‌های گذشته اظهار کرد: اگر در گذشته تولید علم دینی به مراکز بزرگ در برخی شهرهای خاص منحصر بود، امروز بانوان طلبه از دوردست‌ترین نقاط کشور در جشنواره‌های علمی مقام‌های چشم‌گیری احراز می‌کنند.

 

وی با اشاره به دستاوردهای پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: تنها در سه سال گذشته 530 کرسی آزاداندیشی در حوزه‌ّهای علمیه خواهران کشور برگزار شده است و این نهاد در آستانه برپایی کرسی‌های نظریه‌پردازی است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از تشکیل 370 هسته پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و اضافه کرد: امروز ظرفیت‌های عظیمی در حوزه‌های علمیه خواهران شکل گرفته است و این نهاد در صدها طرح ملی و محلی مشارکت دارد.

 

وی با اشاره به راه اندازی مراکزی به منظور پشتیبانی مالی از مدرسه علمیه فاطمیه پاکدشت یادآور شد: احداث حوزه‌های علمیه امری بزرگ است، اما بزرگ‌تر از آن این است که تلاش کنیم این حرکت تداوم داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام جمشیدی صرف عمر و مال برای حوزه‌های علمیه را موجب ماندگار شدن آنها دانست و خاطرنشان کرد:‌ عمر و مالی که به مالکیت خدا درآید فانی نیست و ماندگار باقی خواهد ماند.

 

وی رسالت حوزه‌های علمیه را اقامه نماز دانست و افزود: این همان کار انبیا و اوصیای بزرگ الهی است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور همچنین از تلاش‌های حجت‌الاسلام لزومی امام جمعه و مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه پاکدشت به دلیل حمایت از این مدرسه علمیه در راستای رشد و توسعه آن تقدیر کرد./998/د102/ی 

منبع: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران  

ارسال نظرات