۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۸۷۸۱۶

اجرای طرح پیوند آسمانی در آستان امامزاده سیدحمزه تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح پیوند آسمانی با هدف کمک به تامین جهیزیه زوج‌های جوان در آستان مقدس سیدحمزه(ع) تبریز خبر داد.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در قالب این طرح کمک هزینه تامین جهیزیه به 65 زوج جوان نیازمند از میان طلاب، دانشجویان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و افراد تحت پوشش بهزیستی اهدا می‌شود.
 
وی گفت: برای اجرای این طرح و شناسایی زوج‌های جوان نیازمند، نهاد رهبری دانشگاه ها، حوزه علمیه، کمیته امداد و بهزیستی همکاری کرده اند.
 
وی با بیان اینکه این طرح از محل نیات واقف خدیجه خانم قائم مقام فراهانی اجرا می‌شود، افزود: خیر دیگری به نام "حاج محمد علیزاده" نیز در اجرای این طرح و تامین بخشی از جهیزیه ما را یاری می کند.
 
حجت الاسلام مصائبی یادآور شد: هدف از اجرای این طرح طبق نیت خانم فراهانی تامین هزینه ازدواج جوانان بوده و از جمله شرایط  لازم در این طرح داشتن مهریه کمتر از 110 سکه و مدت عقد کمتر از یک سال است.
 
وی گفت: طرح بزرگ پیوند آسمانی در راستای اجرای امینانه نیات واقف، روز 24 شهریورماه جاری، راس ساعت 17 در محل امام زاده سید حمزه تبریز برگزار می شود و در این مراسم به صورت نمادین مراسم عقد یک زوج جوان نیز اجرا خواهد شد و شرکت در این مراسم برای عموم آزاد است.
 
وی با تاکید بر اینکه یکی از رسالت های سازمان اوقاف و امور خیریه نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش و مراقبت از این امانات است، اضافه کرد: عواید موقوفاتی که واقف خدیجه خانم فراهانی در جهت کمک ازدواج برای زوج های جوان ثبت کرده است در این طرح اجرای نیت می شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی همچنین ترویج فرهنگ حسنه وقف و به خصوص وقف برای ازدواج جوانان را از اهداف عمده این طرح اعلام کرد و گفت: تلاش داریم با ترویج فرهنگ وقف و همچنین ازدواج آسان، به تبیین و ضرورت وقف برای امور خیریه به ویژه ازدواج جوانان بپردازیم.
 
بر اساس این گزارش، تاریخ وقف حاجیه خدیجه خانم قائم مقام فراهانی به سال 1269 هجری قمری معادل 1231هجری شمسی برمی‌شود که بخشی از موقوفات خانم فراهانی شامل قسمتی از زمین های شهر صوفیان، شهرهای صنعتی از جمله شهرک بعثت موجود در آن منطقه و مقداری زمین های زراعی می باشد که همه در اجاره افراد هستند و عواید حاصل از آن موقوفات در راستای نیت واقف که تامین جهیزیه و هزینه ازدواج جوانان نیازمند می باشد هزینه می شود.


تاکنون این عواید به صورت غیر رسمی و پراکنده هزینه می شد که با اجرای طرح پیوند آسمانی برای نخستین بار نیات این واقف به صورت رسمی اجرا می شود./935/102/ب3

ارسال نظرات