۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۲۸۷۹۶۲
عضو فقهای شورای نگهبان:

رهبر انقلاب به خوبی در برابر ابرجنایت کاران جهان ایستاده است/ حج مظهر وحدت امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مومن با اشاره به اینکه وحدت در جهان اسلام یک ضرورت است و حج بهترین فرصت برای تحقق شعار وحدت به شمار می‌آید، گفت: زایران عزیز برای ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی دعا کنند که این بزرگوار همه وقت‌شان را برای پیاده کردن احکام اسلام صرف می‌کنند و جلوی ابر جنایت‌ کاران جهان ایستاده‌اند.
آيت الله محمد مومن رهبر انقلاب به خوبی در برابر ابرجنایت کاران جهان ایستاده است/ حج مظهر وحدت امت اسلام است

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مومن، عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی به بیان برخی توصیه‌های اخلاقی به زایران ایرانی در سرزمین وحی اشاره کرد و گفت: برادران و خواهران زایر ایرانی بدانند که امروز آن‌ها پس از سال‌ها انتظار توفیق زیارت حرم امن الهی را در مکه مکرمه و مدینه منوره پیدا کرده‌اند و از این فرصت به بهترین شکل بهره بگیرند.

 

وی افزود: اینکه برای انسان توفیق حاصل شود تا در جوار مرقد مطهر حرم حضرت رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه بقیع(علیه‌السلام) حضور یابد و به مناجات و ذکر توسل بپردازد، نعمت بزرگی است که برای همگان فراهم نمی‌شود و نباید زایران این فرصت استثنایی را از دست بدهند و خدای نکرده به کارهای غیرضروری بپردازند.

 

آیت‌الله مومن تصریح کرد: زایران بدانند در حال حاضر برای آن‌ها وقت بسیار عزیز است، زیرا آن‌ها در بهترین سرزمین قرار گرفته‌اند که لحظه لحظه آن مهم است. خدای نکرده وقت شان را به بازار گردی یا کارهای بی ارزش نگذارند و با خرید‌های بی ارزش وقت شان را تلف نکنند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: خرید کالا و بازار گردی همه جای دنیا پیدا می‌شود و حتی در داخل کشور هم بسیاری از کالاها وجود دارند که از نظر قیمتی و کیفیتی مناسبت‌تر است، بنابراین زایران نباید به سبب چند ریال ارزانی وقت شان را در این بازارها بگذارنند و در پایان پشیمان شوند که وقت‌شان به راحتی طی شد و آن‌ها نتوانستند بهره معنوی و لازم را از این سفر ببرند.

 

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: سرزمین وحی، محل نزول قرآن است که خداواند تبارک و تعالی قرآن کریم را در مدینه منوره و مکه مکرمه نازل کرد، بنابراین بهترین فرصت برای قرائت قرآن است و زایران می‌تواند در فرصت‌های باقی‌مانده به قرائت قرآن بپردازند و در این مدت قرآن را چندین دور بخوانند، البته با یک برنامه‌ریزی منظم امکان دوره خوانی قرآن در مدت یک هفته وجود دارد و هر زایر با برنامه‌ریزی می‌تواند یک جزء قرآن را قرائت کند.

 

وی افزود: البته افرادی زیادی از زایران هستند که مراقبت‌های لازم را در این ایام انجام می‌دهند، زیرا خودشان را بنده خدا می‌دانند و توصیه‌های که از بزرگان و اهل دل شنیده‌اند یا خوانده‌اند به آن عمل می‌کنند که از مهم‌ترین و بیشترین توصیه‌ها قرائت قرآن کریم است، همچنان که در ماه مبارک رمضان توصیه شده هر شبانه روز یک ختم قرآن خوانده شود، به نظرم اگر زایران نیز در مکه مکرمه و مدینه منوره به این توصیه عمل کنند، خداوند نیز توفیقات زیادی به آن‌ها عنایت خواهد کرد و با دست پر به شهر و دیار خود بازخواهند گشت.

 

آیت‌الله مومن گفت: در روایات تاکید فراوانی شده است کسانی که در این مکان مقدس توبه کنند و از کسانی که به آن‌ها ظلمی یا ستمی کرده‌اند حلالیت بطلبند و با توبه و انابه نیز از درگاه خداوند تقاضای بخشش کنند به یقین خداوند توبه آن‌ها را خواهد پذیرفت و گناهان‌شان را خواهد بخشید و آن‌ها نیز متحول خواهند شد و نشان‌های قبول حج هم همین تحویل و تغییری است که پس از سفر حج در آن‌ها بدست می‌آید.

 

وی ادامه داد: زایران بدانند که این فرصت معنوی را تنها مختص خود ندانند و اگر می‌خواهند دعاهای آن‌ها مستجاب شود باید برای دیگران و سایر مومنان و مسلمانان جهان اسلام دعا کنند تا مسلمانان از شر ابر جنایتکاران نجات پیدا کنند.

 

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: همچنین زایران عزیز برای جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی دعا کنند که این بزرگوار همه وقت‌شان را برای پیاده کردن احکام اسلام صرف می‌کنند و جلوی ابر جنایت‌های جهان ایستاده‌اند.

 

وی در پایان افزود: زایران بدانند مستبدان جهان امروز تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا میان مسلمانان جهان تفرقه بیاندازند و مسلمانان را به جان هم بیاندازند تا اموال‌شان را به تارج ببرند و مهم آن‌که نتوانند مشکلات شان را با وحدت برطرف کنند. بنابراین درگیر این تفرقه‌ها و اختلاف‌افکنی‌ها نشوند./917/د102/ج

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری

ارسال نظرات