۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۸۸۱۲۸

برگزاری همایش «فرهنگ احترام و همبستگی انسانی در میان پیروان ادیان» در آرژانتین

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی «تقویت فرهنگ احترام و همبستگی انسانی در میان پیروان ادیان» در آرژانتین برگزار می‌شود.
آيسسکو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بین‌المللی «تقویت فرهنگ احترام و همبستگی انسانی در میان پیروان ادیان»، 28 و 29 شهریورماه در «بوینس آیرس»، پایتخت آرژانتین برگزار می‌شود. 


 این همایش به‌همت سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی «آیسسکو» و با همکاری واتیکان و هماهنگی دولت آرژانتین و سازمان اسلامی آمریکای لاتین و کارائیب برگزار خواهد شد.


هدف از برگزاری این همایش، نشر ارزش‌های احترام متقابل و همبستگی میان پیروان ادیان، گفت‌وگو میان فرهنگ‌ها و تجدید و نوگرایی در گفتمان دینی به‌منظور نهادینه‌کردن فرهنگ گفت‌وگو و صلح است.


همچنین از دیگر اهداف برگزاری این همایش می‌توان به تقویت همکاری میان مؤسسات فرهنگی و دینی برای ایجاد صلح جهانی و  تفاهم و همگرایی بیشتر در سایه اصول و ارزش‌های والای مشترک بین ادیان اشاره کرد.


بررسی آثار و پیامدهای گفتمان تنفر و تبعیض،‌ ترویج فرهنگ صلح، همکاری، عدالت و برابری، تأکید بر فعال‌سازی نقش رهبران دینی و مؤسسات فرهنگی در تقریب میان پیروان ادیان و فرهنگ‌ها با هدف ایجاد ارزش‌های انسانی مشترک برپایه احترام و همبستگی انسانی از دیگر اهداف این همایش است.


در همایش بین‌المللی «تقویت فرهنگ احترام و همبستگی انسانی در میان پیروان ادیان» چهار جلسه با محورهای «فرهنگ دینی و ارزش‌های انسانی مشترک»، «تقویت گفت‌وگو میان پیروان ادیان و خدمت به همبستگی انسانی»، «بررسی تصاویر نادرست از ادیان مختلف و چگونگی تصحیح آن» و «نقش مؤسسات دینی در  تقویت احترام میان پیروان ادیان» برگزار می‌شود.


همچنین در این همایش، عبدالعزیز بن عثمان التویجیری، مدیرکل سازمان آیسسکو، کاردینال «ژان لویس توران» مدیر شورای پاپی گفت‌وگوی بین ادیان و برخی از شخصیت‌های اندیشمند مسلمان و مسیحی به‌منظور ایجاد گفت‌وگوی راهبردی منظم میان مؤسسات جهان اسلام و مسیحیت، حضور پیدا خواهند کرد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات