۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۲۸۸۵۶۰
استاد حوزه و دانشگاه:

عقلانیت عین اعتدال و اعتدال عین عقلانیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که هدف دشمن محجر، عقب مانده و سبک سر خواندن جوانان ارزشی و انقلابی است، گفت: دشمن در زمینه عمل به ارزش‌ها و برقرار کردن حکومت دینی به دنبال تخریب معتقدین و انقلابیون است.
حجت الاسلام علي باقري

حجت الاسلام علی باقری استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که انقلاب یعنی ارزش ها را حفظ کردن و قیام ارزش ها علیه ضد ارزش ها، گفت: انقلابی گری به معنای ریشه کن کردن حاکمیت طاغوت و برقرار کردن حاکمیت الله است.

وی افزود: در تفسیر آیات قرآن کریم می توان عقلانیت را اجتناب از طاغوت معنا کرد، از این رو نمی توان عقلانیت و اعتدال را از یکدیگر مجزا دانست.

حجت الاسلام باقری با تأکید بر این که عقلانیت عین اعتدال و اعتدال عین عقلانیت است، گفت: اعتدال یعنی بر اساس باورها و خرد عمل کردن و خرد نیز انسان را راهنمایی می کند تا سر در دامن طاغوت نگذاریم و حاکمیت الله را حکم فرما کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که دفاع از ارزش ها عین عقلانیت است، گفت: در دین اسلام اعتقاد بر این است که از حرام خدا باید اجتناب کرد و از حلال او استفاده  کرد.

وی با بیان این که عمل به دستور خدا را نمی توان خشک مقدس نامید، بلکه عین قداست است، گفت: دشمن در زمینه عمل به ارزش ها و برقراری حکومت دینی به دنبال تخریب معتقدین و انقلابی گراها است تا از این طریق اهداف شوم خود را عملی کند.

به گفته وی، دشمنان اسلام به پیامبر اکرم(ص) پیشنهاد دادند تا چند روز آنها خدا را بپرستند و چند روز هم پیامبر اسلام(ص) بت های آنها را بپرستد که ایشان به هیچ عنوان این موضوع را نپذیرفت.

حجت الاسلام باقری با تأکید بر این که دشمن با تفکیک عقلانیت و اندیشه هایی که از ارزش ها دفاع می کنند به دنبال القاء ناصواب به مردم است، گفت: هدف دشمن محجر، عقب مانده و سبک سر خواندن جوانان ارزشی و انقلابی است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: نباید به دشمن اجازه داده شود تا انقلابیون را متحجر و افراد بی تفاوت را متمدن، به روز و عقل گرا معرفی کنند./1307/302/ب3

ارسال نظرات