۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۸۸۶۱۱
معاون حقوقی وزیر ارشاد:

خبرنگاران سفیران روشنگری و اطلاع رسانی جامعه هستند/ رسانه رکن چهارم نظام دموکراسی دینی

خبرگزاری رسا ـ معاون حقوقی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خبرنگاران سفیران روشنگری و اطلاع رسانی جامعه هستند و در حقیقت در دنیای امروز رسانه‌ها و مطبوهات رکن چهارم قدرت در نظام دموکراسی دینی محسوب می‌شوند.
نشست خبري حسين نوش آبادي دکتر نوش آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین نوش آبادی، معاون حقوقی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران استانی، اظهار داشت: رسانه ها عامل رشد مادی و معنوی جامعه هستند.


وی با اشاره به جایگاه ارزشمند رسانه در دنیای امروز، ابراز داشت: خبرنگاران در حقیقت سفیران روشنگری و اطلاع رسانی جامعه هستند، در حقیقت در دنیای امروز رسانه ها و مطبوهات رکن چهارم قدرت در نظام دموکراسی دینی‌اند.


نوش آبادی رسانه را در کنار قوای سه گانه کشور، قدرت چهارم تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: رسانه در واقع پل ارتباطی میان جامعه و حاکمیت است، رسانه‌ها می‌توانند با ایجاد رابطه‌ای شفاف و سازنده در راستای اعتلا و پیشرفت‌های جامعه گام بردارند.


وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب درباره فرهنگ، ادامه داد: رسانه‌ها و مطبوعات می‌توانند در تحقق هویت ایرانی، اسلامی در چارچوب سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در جهت ارتقاء فرهنگ ایرانی، اسلامی و هویت اسلامی نقش تبیین‌گر و بسترساز را ایفا کنند.

 

معاون وزیر ارشاد نقش رسانه را در تحقق اهداف غیر قابل انکار دانست و ابراز داشت: اگر رسانه نقش ضعیفی در ایجاد ارتباط میان مردم و حاکمیت داشته باشد، حاکمیت در رسیدن به بسیاری از اهداف خود دچار مشکل خواهد شد.


وی با تأکید بر حفظ جایگاه انتقادی رسانه‌ها، تصریح کرد: رسانه‌ها چشم بینای مردم هستند و لازم است با روحیه انتقادی نه تخریبی ضعف‌ها را منعکس و مطالبه‌گری کنند، انتقاد باید به قصد اصلاح باشند و تخریب و حاشیه‌سازی نباشد.


نوش آبادی دستیابی به اطلاعات صحیح و آزاد را حق مردم دانست و خاطرنشان کرد: مخابره اطلاعات سرّی جرم و مخالف با قانون است، اما آگاهی ملت و مردم از اطلاعات و اخبار آزاد و عمومی حق مردم است و هیچ نهادی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد./854/202/ب2

ارسال نظرات