۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۸۸۸۲۲
امام جمعه شهرری:

مقامات سعودی کفایت مدیریت مراسم حج را ندارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: تکرار حادثه دلخراش مکه برای چندمین بار نشان داد که مقامات سعودی کفایت لازم برای مدیریت مکه را نداشته و جان مردم برای آنها هیچ ارزشی ندارد.
شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: امام محمد باقر(ع) فرمودند: مردم بر شما باد به پرهیزگاری و پاکدامنی زیرا چیزی به اندازه تقوا انسان را به خدا نزدیک نمی‌کند، اگر کسی به قرب الهی رسیده از ترک گناه بوده است.

 

وی افزود: خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود راه رسیدن به من ورع است زیرا ورع از تقوی بالاتر است، امام سجاد(ع) می‌فرمایند: الهی عالی‌ترین فضایل اخلاقی را به من بده و مرا از فخر و خودخواهی دور کن، از میان صفاتی که اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) زیاد به آنها سفارش کردند حسن خلق، صداقت در گفتار، عفو، گذشت، تواضع و فروتنی است.

 

امام جمعه شهرری در خطبه دوم نماز ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) که در 7 ذی‌الحجه واقع شده است، عنوان کرد: امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) حداقل نیم قرن کار فرهنگی کردند تا سبب بارور شدن نهضت تشیع و گسترش اسلام شدند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به روز عرفه اظهار داشت: شب و روز عرفه فضیلت بسیار دارد در حدیثی آمده که اگر بنده‌ای ماه رمضان بخشیده نشد روز عرفه فرصت خوبی برای توبه است، همچنین روز بعد عرفه عید سعید قربان از اعیاد برزگ اسلامی و قربانی در آن مستحب و سفارش شده است.

 

وی با اشاره ارتحال عالم ربانی و فقیه وارسته آیت‌الله خزعلی، بیان داشت: قبل از انقلاب حکم اعدام او صادر شده بود ایشان چهره مبارز در تاریخ انقلاب است یکی از فرزندان او برای انقلاب شهید و دیگری را که منافق بود را از خود رانده بود، ایشان قبل از انقلاب از مبارزان خط مقدم، یار امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به فرارسیدن بازگشایی مدارس گفت: شایسته است که در مدارس افزون بر مسائل علمی به مسائل ایمانی و اخلاقی دانش‌آموزان توجه شود تا کشور دچار چالش نشود.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس ابراز کرد: سربلندی امروز ملت ما نتیجه 8 سال دفاع مقدس است دشمن امروز تنها از گزینه روی میز حرف می‌زند زیرا مرد جنگ نیست.

 

وی افزود: امروز باید فرهنگ جهاد را در جامعه گسترش داد زیرا جهاد صرفا جنگ نیست بلکه مقابله فرهنگی با انواع توطئه‌های دشمن خود جهاد بزرگی است.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به حادثه دلخراش مکه عنوان کرد: تکرار حادثه دلخراش مکه برای چندمین بار نشان داد که مقامات سعودی کفایت لازم برای مدیریت مکه را نداشته و جان مردم برای آنها هیچ ارزشی ندارد و تنها متکی به دلار نفت هستند برخی از افراد کشته شده حتی انگشت آنها پیدا نشده است امروز مردم فریب قصه‌های عربستان نمی‌خورند و آنها را قاتل و حامی اسرائیل می‌دانند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در پایان با اشاره به حملات اخیر صهونیست‌ها به مسجد‌الاقصی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها دنبال یهودی‌سازی بیت‌المقدس قبله اول مسلمانان هستند بر همین اساس در چند روز اخیر حملات شدیدی به مسلمانان در مسجدالاقصی داشتند که سازمان ملل نیز در قبال آن سکوت کرده و تنها فلسطینیان در آنجا مقاومت می‌کنند./807/201/ب1

ارسال نظرات