۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۲۸۹۲۰۸
نویسنده و پژوهشگر حوزه تأکید کرد؛

ضرورت به انفعال کشیدن دشمن در جنگ نرم

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و پژوهشگر حوزه با اشاره به ضرورت به انفعال کشیدن دشمن در جنگ نرم، گفت: تصور ما نسبت به جنگ نرم یک تصور انفعالی است و بعد از این که دشمن در این عرصه کاری را انجام داد، ما به مقابله برمی خیزیم در حالی که ما وظیفه داریم در محیط مجازی کاری کنیم تا دشمن را به انفعال بیندازیم.
فضاي مجازي

حجت الاسلام محمد براهیم نیا، نویسنده و پژوهشگر حوزه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: در جنگ نرم موفقیت با کسی است که حرف اول را می زند.

 

وی با اشاره به ضرورت به انفعال کشیدن دشمن در جنگ، اظهار کرد: تصور ما به جنگ نرم یک تصور انفعالی است و بعد از این که دشمن در این عرصه کاری را انجام داد، ما به مقابله برمی خیزیم در حالی که ما وظیفه داریم در محیط مجازی کاری کنیم تا دشمن را به انفعال بیندازیم.

 

حجت الاسلام ابراهیم نیا با بیان این که استفاده از نقاط ضعف و نیز حسن دشمن در محیط های مجازی و رسانه های مختلف از مهمترین اقدامات است، تصریح کرد: به عنوان مثال قرآن کریم ترسو بودن و داشتن تفرقه داخلی را از ویژگی های اسراییل بیان فرموده است حال اگر ما این ویژگی ها و جنایات و وحشی گری های آن ها را به جهان معرفی کنیم این باعث می شود آن ها بیشتر بترسند و به انفعال بیفتند.

 

امام جمعه روداب سبزوار با تأکید به ضرورت فعالیت متمرکز در عرصه فرهنگی، گفت: فعالیت های فرهنگی مربوط به مساجد، مدارس، دانشگاه ها و برنامه هایی که در عرصه فرهنگ به صورت جزیره ای و پراکنده کار می کنند، ممکن است موفقیت های کوچکی را به دست آورند اما به تنیجه نمی رسد و در عرصه جنگ نرم باید به صورت منسجم عمل شود.

 

وی در خصوص شورای عالی فرهنگی  فضای مجازی، خاطرنشان کرد: این شورای حرکت خوبی می تواند باشد که فعالیت ها در حوزه فضای مجازی متمرکز شود و نیرو ها و هزینه ها هدر نرود.

 

حجت الاسلام ابراهیم نیا افزود: با توجه به این که اعضای شورای عالی فضای مجازی دارای مسؤولیت های دیگر نیز هستند، این نگرانی وجود دارد که شورای عالی در حاشیه قرار نگیرد.

 

این نویسنده و پژوهشگر حوزه با بیان این که درآمد از تولیدات علمی سرچشمه می گیرد، اظهار کرد: اقتصاد کشور ما مبتنی بر نفت است و با وجود پیشرفت های علمی در کشور به تولید صنایع کمک نکرده است و اقتصاد دانش بنیان نیست در حالی که با توجه به این بخش می توانیم اقتصاد را بهبود ببخشیم./1310/302/ب3

ارسال نظرات