۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۲۸۹۴۶۳
مسؤول بسیج طلاب و روحانیون کاشان:

دفاع از ارزش های انقلاب مهم ترین رسالت سپاه و بسیج است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیون حوزه حضرت بقیه الله(عج) ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: به اعتراف دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی بسیج و سپاه امروز بزرگترین و کارآمدترین نیروی زمینی خاورمیانه است.
حجت الاسلام قاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام قاسم پایواره مسؤول بسیج طلاب و روحانیون حوزه حضرت بقیه الله(عج) ناحیه مقاومت بسیج کاشان یکشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک هفته دفاع مقدس به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، دفاع از ارزش های انقلاب، شهدا و اسلام را مهم ترین و در رأس همه مأموریت های بسیج و سپاه اعلام کرد.

 

وی افزود: در اصل 150 قانون اساسی مهم ترین وظیفه بسیج طلاب و روحانیون، هدایت بسیجیان در مسیر اصل ولایت و مسائل اعتقادی و سیاسی است.

 

حجت الاسلام پایواره با اشاره به اینکه سردار شهید حجت الاسلام سید میثمی در وصیت نامه خودش گفته است اگر پیام و حماسه شهدا را به پشت جبهه منتقل نکنیم گناهکاریم گفت: در وصیت نامه اکثر شهدای دفاع مقدس برتبعیت و پشتیبانی از ولایت سفارش شده است.

 

به گفته وی، امروز هجمه تهاجمات دشمن در سطوح مختلف جامعه که تمامی ارزش های دینی و مذهبی ما و جوانان را هدف قرار داده است آنها را به وادی شقاوت می‌کشاند.

 

وی افزایش آمار معضلات اجتماعی و فرهنگی را گواهی براین ادعا دانست و بیان کرد: رشد روز افزون طلاق، افزایش سن ازدواج، پشیمانی های بعد از ازدواج، درگیری های خانوادگی میان زوجین، استفاده از تکنولوژی های روز از جمله فضای مجازی، نرم افزارهای فیلتر شکن، ماهواره های نسل جدید، اعتیادهای نوین، بدحجابی ها، بی‌حجابی های مدرن و بی توجه والدین به تربیت صحیح و اسلامی را دستاورد هجمه دشمن به ارزش های دینی و مذهبی ملت ایران است.

 

حجت الاسلام پایواره با تأکید بر اینکه فعالیت های فرهنگی و برنامه های ابلاغی و ابتکاری مراکز آموزشی و فرهنگی در مقابل چنین هجمه سنگینی از سوی دشمن هیچگونه همخوانی ندارد گفت: به نظر می رسد در حال حاضر چاره کار و برون رفت از وضعیت جنگ نرم موجود، بستری است که سپاه فراهم کرده است.

 

 

وی رویکرد جامعه در فضای غبارآلود تهاجم فرهنگی دشمن را به سمت و سوی قرآن و نهج البلاغه  حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به دستاوردهای انقلاب در حال حاضر این بستر در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشکیل حلقه های صالحین فراهم شده به طوری که ارتباط خانواده ها در برنامه های حلقه های صالحین به صورت گروهی و چهره به چهره است.

 

فعالیت دو هزار 238 طلبه و روحانی خواهر و برادر در 14 پایگاه بسیج طلاب و روحانیون کاشان و آران و بیدگل

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون حوزه حضرت بقیه الله(عج) ناحیه مقاومت بسیج کاشان در ادامه با اشاره به فعالیت های بسیج طلاب و روحانیون خواهر و برادر حوزه بقیه الله (عجج) شهرستان کاشان و آران و بیدگل گفت: در حال حاضر  14 پایگاه بسیج طلاب و روحانیون خواهر و برادر شهرستان کاشان و آران و بیدگل، قمصر، برزک فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام پایواره از افتتاح دو پایگاه بسیج طلاب و روحانیون شهرستان کاشان و آران و بیدگل در هفته دفاع مقدس خبرداد و یاد آور شد: پایگاه سردار شهید حاج حسین صنعتکار ویژه اساتید حوزه های علمیه در مرکز مدیریت حوزه های علمیه شهرستان کاشان و پایگاه بسیج طلاب فاطمه الزهرا(س) در شهرستان آران و بیدگل همزمان با هفته دفاع مقدس افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

 

به گفته وی، حوزه طلاب و روحانیون بقیه الله (عجج) شهرستان کاشان و آران و بیدگل در جشنواره مالک اشتر به عنوان حوزه برتر در سال 93 انتخاب و معرفی شده است.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون حوزه حضرت بقیه الله(عج) ناحیه مقاومت بسیج کاشان از عضویت دو هزار و 238 طلبه و روحانی در بسیج طلاب و روحانیون شهرستان کاشان و آران و بیدگل خبرداد و افزود: از این تعداد طلبه بسیجی 670 طلبه بسیجی خواهر و یکهزار و 568 طلبه بسیجی برادر دارای پرونده اعم از عادی، فعال و کادر هستند.

 

تدوین نرم افزار زندگی نامه و وصیت نامه شهدای روحانی و طلبه شهرستان های کاشان و آران و بیدگل

حجت الاسلام پایواره همچنین برگزاری دو میزگرد با موضوعات، الگوگیری از ازدواج رزمندگان اسلام ویژه پایگاه های بسیج طلاب ویژه پایگاه های بسیج طلاب و روحانیون و نشست علمی با موضوع نقش زن در تربیت ولایی خانواده ویژه پایگاه های بسیج طلاب خواهران حوزه های علمیه است را از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

 

وی، تدوین نرم افزار زندگی نامه و وصیت نامه شهدای روحانی و طلبه شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، نوش آباد و ابوزید آباد و حومه و رونمایی از آن در یادواره شهدا، راه اندازی بانک اطلاعات و نرم افزار تحقیقاتی دروس حوزوی در قالب سی دی جهت استفاده طلاب، ارسال پیامک سیره شهدا به طلاب و روحانیون، اعزام روحانی به مدارس و دانشگاه ها  و بازگویی خاطرات شهدا، بیان خاطرات شهدای طلبه و روحانی از سوی ائمه جماعات مساجد در بین الصلاه، اکران فیلم های دفاع مقدس، نصب خاطرات و دلنوشته ها و وصیت نامه شهدا در تابلو اعلانات مدارس را از دیگر برنامه های بسیج طلاب و روحانیون در هفته دفاع مقدس بیان کرد.   

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون حوزه حضرت بقیه الله(عج) ناحیه مقاومت بسیج کاشان دعوت از یادگاران هشت دفاع مقدس در حوزه های علمیه و بازگویی خاطرات دوران دفاع مقدس، تجلیل از جانبازان روحانی، دیدار با خانواده شهدای طلبه و روحانی و شرکت بسیج طلاب و روحانیون در نماز جمعه را از دیگر برنامه های بسیج طلاب و روحانیون در هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

 

شایان ذکر است، شهرستان کاشان و آران و بیدگل طی 8 سال دفاع مقدس یکصد و سه شهید طلبه و روحانی را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرد./1307/202/ب1

ارسال نظرات