۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۲۸۹۴۶۵
معاون اجرایی سپاه علی بن ابی طالب تشریح کرد؛

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در قم

خبرگزاری رسا ـ معاون اجرایی سپاه علی بن ابی طالب(ع) از برگزاری برنامه‌هایی همچون پیاده روی خانوادگی، نمایشگاه یاد یاران، رزمایش نیروهای مسلح و بازسازی واقعه غدیر در هفته دفاع مقدس خبر داد.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ احمد بیطرفان معاون اجرایی سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات فرماندهی این سپاه برگزار شد، از برگزاری پیاده روی خانوادگی همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: از 10 مسیری که همواره برای انجام راهپیمایی ها استفاده می شود این پیاده روی خانوادگی نیز صورت می گیرد.


وی افزود: برنامه پیاده روی از ساعت 7 صبح آغاز می شود و افراد شرکت کننده ساعت 9 صبح در میدان آستانه تجمع می کنند و به مدت یک ساعت و نیم از برنامه های متنوع فرهنگی برخوردار می شوند.


معاون اجرایی سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و دهه ولایت اظهار داشت: در برنامه های فرهنگی دفاع مقدس سعی شده که جنبه های غدیری بیشتر باشد، یکی از برنامه هایی در به مناسبت عید غدیر انجام می شود بازسازی واقعه غدیر است.


وی ادامه داد: هر سال این بازسازی در صبح روز عید غدیر برگزار می شد اما امسال با توجه به این که عید غدیر در روز جمعه واقع شده و اجرای این برنامه با نماز جمعه تداخل پیدا می کند، زمان برنامه به شب در دو نوبت 8 و 9 مهر برگزار می شود، اجرای برنامه های فرهنگی و جشن نیز از دیگر برنامه های عید غدیر است.


سرهنگ بیطرفان با بیان این که 30 نفر از هنرمندان استان و هزار نفر از اهالی هنر در برنامه بازسازی شرکت خواهند داشت، ابراز داشت: از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس برپایی نمایشگاه یاد یاران است که در آن 80 غرفه فعالیت خواهند کرد.


وی عنوان کرد: از این میزان، 10 غرفه درباره اقتصاد مقاومتی فعالیت خواهند کرد، افتتاحیه این نمایشگاه با حضور سردار احمدی فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) برگزار و برنامه شب های دیگر به نهادهایی همچون ناجا، ارتش، پدافند حضرت معصومه(س) و هیأت زرمندگان واگذار شده است.


معاون اجرایی سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم خاطرنشان کرد: رویکرد غرفه های نمایشگاه یاد یاران غدیری است، از این رو مؤسسات حاضر به گونه ای برنامه ریزی کرده اند که به هر دو موضوع دفاع مقدس و غدیر به صورت برجسته پرداخته شود.


وی اضافه کرد: آغاز هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای مسلح خواهد بود که این رژه در حد فاصل خیابان سمیه و بسیج انجام می شود، منطق رزمایش امسال نقش مهندسی رزمی در جنگ است./1323/پ202/ف

ارسال نظرات