۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۷۳۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نقشه راه نظام جمهوری اسلامی حکم‌فرمایی عقلانیت و دیانت بر جهان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نقشه راه نظام جمهوری اسلامی این است که دنیا به دست شایستگان و صالحان بیفتد و در این راستا، برای حکمفرمایی و ولایت عقلانیت و دیانت بر جهان تلاش می‌کند.
حجت الاسلام يعقوبي- ديدار با فرماندهان نظام و انتطامي به مناسبت هفته دفاع مقدس حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار با فرماندهان نظامی و انتظامی استان به مناسبت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه ارزشمند نظام و ملت اسلامی ایران است، افزود: هشت سال دفاع مقدس در واقع پشتوانه معنوی انقلاب و نظام اسلامی ایران است به همین دلیل باید قدر آن را دانست و برای تداوم انقلاب از آن استفاده کرد.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از آثار و برکات دفاع مقدس در زمینه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و بین المللی اکنون در دنیا نمایان می شوند، اظهار کرد: به برکت دفاع مقدس اکنون در کشور اقتدار ملی صورت گرفته و با عبور از این مرحله، مقدمات تشکیل تمدن اسلامی را در دنیا با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مهیا می کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در صورت تشکیل تمدن اسلامی، شبکه گسترده جهانی که مرزهایش عبادالصالح هستند، شکل خواهد گرفت، افزود: نقشه راه نظام جمهوری اسلامی این است که دنیا به دست شایستگان و صالحان بیفتد و در این راستا برای حکمفرمایی و ولایت عقلانیت و دیانت بر جهان تلاش می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز در کشور اسلامی ایران اهداف کلان دفاع مقدس در صحنه عمل مشاهده می شود و در عرصه بین‌المللی نیز این فرموده امام راحل که «ما در جنگ انقلابمان را صادر کردیم» تازه برای ما عینیت یافته و معنای آن را در بیداری اسلامی و خیزش های دینی در منطقه مشاهده می کنیم.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی، تصریح کرد: امروز در هر نقطه‌ای از منطقه و جهان که نهضت‌های آزادی بخش از روی بصیرت شکل گرفته باشد، دشمنان اسلام و استکبار جهانی ایران را در آنجا حاضر می بیند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: این موضوع نشان دهنده آن است که دشمنان به اقتدار ایران اسلامی ایمان آورده اند به گونه ای که اگر حتی ردپا و اقدام نظام اسلامی در یک خیزش و بیداری در گوشه ای از جهان وجود نداشته باشد، باز هم استکبار جهانی ما را در آنجا می‌بیند.

 

به گفته وی ابرقدرت‌ها امروز از سایه نظام اسلامی نیز می‌ترسند چرا که امروز اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی جهانی شده و هر جا حرکت قدرتمند و هدفمندی از سوی مردم شکل می گیرد، استکبار جهانی حضور ایران را حس می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر بهره گیری بیش از پیش از ظرفیت دفاع مقدس، افزود: باید با حفظ اقتدار و ارزش های دفاع مقدس، وصیت نامه، خاطرات شهدا، سخنان امام(ره) در زمان جنگ، پذیرش قطعنامه و تمام مسائل دوران جنگ را برای نسل جدید کشور تحلیل و تبیین کنیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی از آنچه که کوتاهی در زمینه ساخت سریال ها و فیلم های فاخر و ادامه دار از دوران دفاع مقدس دانست، ابراز تأسف کرد و گفت: باید هنرمندان و متولیان امر به گونه ای برنامه ریزی و اجرا کنند که ساخت سریال ها و فیلم های فاخر در زمینه دفاع مقدس تداوم داشته باشد تا حقیقت ملت ایران و دفاع مقدس و نقش ولایت در جنگ برای مردم تجسم و تبلور یافته و در تاریخ هنر ماندگار شود.

 

سرهنگ پاسدار احیامحمد امیری، مدیرکل بنیاد حفظ  آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان شمالی نیز در این دیدار، گزارشی از برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان ارائه کرد.

 

گفتنی است، از سی و یکم شهریور تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است./9314/202/ب2

ارسال نظرات