۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۲۸۹۷۸۳
آیت‌الله مؤمن:

عرفه بهترین زمان برای تحول است

خبرگزاری رسا ـ عضو فقهای شورای نگهبان، اظهار داشت: عرفه روزی است که در آن پندها و ناشناخته‌ها آموخته و شناخته می‌شود، دعاها و خواهش‌ها، تضرع به آسمان می‌رود، رحمتها و برکتها فرود می‌آید، گناهان و لغزشها بخشیده می‌شود، امیدها و آرزوها، فروتنیها و پشیمانیها ابراز می‌گردد.
آيت‌الله مؤمن

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مؤمن، عضو فقهای شورای نگهبان به ایام عرفه اشاره کرد و از زایران بیت‌الله الحرام خواست خود را برای استفاده از این روز مهم آماده کنند.

 

وی افزود: شکّی در این نیست که روز عرفه روز بسیار بزرگی است و یکی از روزهای پرفیض و برکت خداوند می‌باشد و در واقع بزرگترین مجمعی از مجامع خیر و نیکی، ایمان و تقوی و زمان بسیار مهمّی برای انجام طاعت و عبادت است.

 

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: عرفه روزی است که در آن پندها و ناشناخته‌ها آموخته و شناخته می‌شود، دعاها و خواهشها، تضرع و زاریها به آسمان می‌رود، رحمتها و برکتها فرود می‌آید، گناهان و لغزشها بخشیده می‌شود، امیدها و آرزوها، فروتنیها و پشیمانیها ابراز می‌گردد.

 

وی افزود: روز عرفه، چنان مزایای ارزشمند، خصوصیات عظیم، صفات عالی و فضائل بی‌انتهایی را به همراه دارد که برشمردن آنها بسیار مشکل است، از همه مهمتر اینکه روز عرفه عید بزرگ برای امت مسلمان است.

 

آیت‌الله مؤمن گفت: افرادی که توجه دارند و خودشان را بنده خدا می دانند در این روز بسیار مراقب هستند که این فرصت را از دست ندهند و از آن به خوبی بهره می‌گیرند.

 

وی افزود: عرفه بهترین زمان برای تحول و تغییر است، کسانی که در طول سال نتوانسته‌اند تحولی در خود ایجاد کنند در عرفه می‌توانند این تحول را بیافرینند./1330/د101/ی 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات