۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۲۸۹۸۰۵
سردار فدوی در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

از موضع منفعلانه آمریکا در منطقه تا رویای رسیدن به توان نظامی ایران

خبرگزاری رسا - فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران آرزوی هر توان نظامی در جهان است و این قدرت اجازه هیچگونه حرکتی علیه جمهوری اسلامی توسط دشمن را نخواهد داد.
سردار فدوي

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس را می توان به چند مرحله جنگی تقسیم کرد، اظهار کرد: نخستین مرحله این است که عراقی ها بدلیل اینکه مانعی بر سر راهشان وجود نداشت، تا مصافت های بسیار زیادی از خاک کشور ما نفوذ کردند و شهرهای ما را به تصرف خود درآوردند.


وی ادامه داد: البته در این مرحله هر شلیکی که به سمت عراقی ها انجام می شد ، آنها می ایستادند و پیشروی نمی کردند به نوعی که در روز هفتم جنگ و در جاده حمیدیه وقتی مردم عادی در مقابل عراقی ها ایستادند، آنها نتوانستند به پیشروی خود ادامه دهند.


فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در مرحله دوم مردم به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفته و با حضور در جبهه ها مانع از پیشروی های عراقی ها شدند، افزود: از این مرحله به بعد با وجود حضور نیروهای مردمی دیگر پیشروی های اساسی از نیروهای عراقی مشاهده نشد.


وی با بیان اینکه در مرحله سوم جنگ، برنامه ریزی های لازم برای بیرون راندن متجاوزان به خارج از مرزهای کشور، صورت گرفت، تصریح کرد: البته با صدور عدم صلاحیت بنی صدر توسط مجلس و تایید امام خمینی(ره)، مرحله دیگری در جنگ آغاز شد و در این مرحله نخستین عملیات با عنوان خمینی روح خدا آغاز شد تا زمینه ساز عملیات های دیگر نیروهای جمهوری اسلامی ایران شود.


سردار فدوی با بیان اینکه بعد از انجام موفق عملیات بیت المقدس،دشمن چاره ای نداشت تا حتی از قسمت های آزاد نشده توسط نیروهای ایرانی عقب نشینی کند، اظهار کرد: دشمن در این مرحله چاره ای نداشت تا از مواضع خود عقب نشینی کند.


وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از دست درازی نیروهای عراقی به خاک کشور، عملیات های گسترده دیگری برنامه ریزی و اجرا کردند، بیان کرد: غربی ها از جنگ ایران و عراق بهترین استفاده را می بردند و منابع نفتی را بدون هیچگونه مزاحمتی به کشورهای خود منتقل می کردند و از طولانی شدن جنگ نیز هیچ هراسی نداشتند.


فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عملیات والفجر هشت که هم به لحاظ تاکتیکی و هم راهبردی دارای ویژگی های خاصی بود، معادلات جنگ را برهم زد، افزود: امروز در دنیای نظامی هیچ قدرتی جرات طراحی عملیاتی مثل والفجر هشت را نمی کند و حتی اگر کسی روی کاغذ بتواند آن را طراحی کند، هیچکس جرات اجرای آن را پیدا نخواهد کرد.


وی با بیان اینکه بعد از اجرای عملیات کربلای پنج دشمنان اعتراف کردند که این جنگ قطعا غالب و مغلوب خواهد داشت و غالب در این جنگ عراق نخواهد بود، تصریح کرد: بعد از اینکه ما توانستیم در جبهه های حق علیه باطل گلوی عراقی ها را فشار دهیم، دشمن تصمیم گرفت در دو جا به جمهوری اسلامی ایران فشار وارد کند، نخست در جنگ شهرها و دیگری در خلیج فارس بود.


سردار فدوی با بیان اینکه عراقی ها را مجاب کردند که هرآن چه در خلیج فارس و سواحل متعلق به جمهوری اسلامی بود را بمباران کنند و آمریکایی ها نیز به خلیج فارس بیایند تا ایران نتواند اقدام متقابلی انجام دهد، تصریح کرد: در چنین شرایطی حتی در برخی روزها صادرات نفت ما به زیر 100 هزار بشکه رسید.


وی گفت: عراقی ها مجاب شدند تا همه کشتی های صادرات و واردات ما را در دریا مورد اصابت قرار دهند به نحوی که 580 کشتی جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس مورد اصابت قرار گرفته است.


فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: از زمستان سال 1365 ناوهای آمریکایی مستقیما وارد خلیج فارس شدند و در جنگ دخالت کردند.


وی با بیان اینکه در این زمان به نیروی دریایی سپاه ماموریت داده شد تا وارد آب های خلیج فارس شود، اظهار کرد: در یک سال و نیم پایان هشت سال دفاع مقدس جنگ در خلیج فارس شدت گرفت و طرف مقابل ایران عراق نبود و خود آمریکایی ها بودند، آمریکایی ها ظرف مدت دو ماه ناوهای جنگی خود را از ده فروند به 86 فروند افزایش دادند و همچنین 500 هواپی
ما را در منطقه مستقر کردند.


سردار فدوی گفت: در چنین وضعیتی رزمندگان اسلام توانستند 139 عملیات مقابل مثل،17 عملیات موشکی،پنج عملیات ویژه که اثرات وحشتناکی برای آمریکایی ها داشت و پنج درگیری مستقیم با ناوهای آمریکایی انجام دادند.


وی با بیان اینکه آمریکایی ها سال های طولانی است که در خاورمیانه در موضع جنگ قرار ندارند و در موضع انفعالی قرار گرفته اند، تصریح کرد:کسی که مستکبر است حاضر نیست در حالت انفعالی قرار بگیرد مگر اینکه مجبور شود و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران توان انجام هر حرکتی را از آمریکایی ها گرفته است.


فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ماهیت جنگ جمهوری اسلامی و آمریکا ماهیت حق و باطل است، افزود: حق و باطل هیچگاه در کنار یکدیگر قرار نخواهند گرفت و باطل اگر بتواند جبهه حق را امشب نابود کند، به فردا موکول نخواهد کرد مگر اینکه مطمئن شود نمی تواند.


وی ادامه داد: سال ها است رییس جمهور آمریکا در راهبردهای خود علام کرده است که دیگر جنگ تا سال 2020 در برنامه آنها قرار ندارد.


سردار فدوی با بیان اینکه در مبانی انقلاب اسلامی این اعتقاد وجود دارد که با جان خود پای انقلاب اسلامی خواهند ایستاد، تصریح کرد: با وجود این قدرت بازدارندگی کسی جرات شلیک به سمت جمهوری اسلامی را نخواهد داشت و ما باید این قدرت را حفظ کنیم.


وی با بیان اینکه اگر این روند بازدارندگی از بین برود، امکان ندارد آمریکایی ها روند جنگ را ترک کنند، تصریح کرد:دولت و کشور به برکت انقلاب اسلامی برقرار است و ما برقرار نخواهیم بود اگر روند انقلاب اسلامی ترک شود، بیش از 200 هزار شهید از جان خود گذشتند تا مهر تاییدی بر راه انقلاب اسلامی بزنند.


فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیانکه هیچگاه امکان ندارد که جمهوری اسلامی ایران و آمریکایی ها در کنار یکدیگر بایستند، افزود: این موضوع میسر نخواهد بود مگر اینکه آمریکایی ها از روند باطل خود دست بردارند و یا جمهوری اسلامی ایران دست از روند حق خود بردارد.


وی گفت: ما امروز در توانمندی بازدارنده ای قرار داریم که آرزوی هر توان نظامی است و این روند به برکت امام(ره) و شهدا و پای کار ماندن کسانی که دل در گرو انقلاب دارند و هر لحظه آماده وصل به دوستان شهیدشان هستند، ادامه پیدا خواهد کرد./858/پ201/ش

ارسال نظرات