۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۸۹۹۱۵

سه نماینده پارلمان فرانسه به زودی راهی سوریه می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ سه نفر از نمایندگان حزب سوسیالیست فرانسه اواخر سپتامبر جاری بمنظور اعلام همبستگی با دولت سوریه به این کشور سفر می‌کنند.
بشار اسد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با گذشت چند ماه از بحث و جدل‌ها در خصوص سفر چهار نماینده پارلمان فرانسه به سوریه، این بار سه نماینده سوسیالیست فرانسوی اواخر سپتامبر جاری در سفری راهی سوریه خواهند شد.

 

برونو لورو، رییس گروه پارلمانی حزب سوسیالیست فرانسه که مقابل پارلمان این کشور سخن می‌گفت با اشاره به آزادی عمل و فعالیت نمایندگان، بر لزوم حفظ نیروی احتیاط طی این سفر به منظور جلوگیری از آنچه استفاده ابزاری از سوی بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه خواند، تأکید کرد.

 

 ژرار بپت، رییس گروه دوستی فرانسه و سوریه، «کریستین اوتن» و «ژروم لامبرت» نمایندگان سوسیالیست فرانسه که طی روزهای 26 تا 30 سپتامبر به سوریه سفر خواهند کرد، این سفر را سفری «منحصرا خصوصی» خوانده‌ و اعلام کرده‌اند که طی آن از دمشق، حمص و لاذقیه و روستاهای القریتین و معلولا دیدن خواهند کرد و ضمن اعلام همبستگی نمایندگان پارلمان فرانسه با اقلیت خاورمیانه اقدام به ارزیابی اوضاع انسانی جاری در سوریه خواهند کرد.

 

کریستین اوتین نماینده سوسیالیست پارلمان فرانسه طی پیامی در وبلاگ خود اعلام کرده است: «ما طی این سفر حمایت خود را از حاکمیت سوریه، نهادهای دولتی و مرزهای این کشور اعلام خواهیم کرد.»

 

سفر نمایندگان سوسیالیست پارلمان فرانسه به سوریه در حالی صورت خواهد گرفت که چهار نماینده پارلمان فرانسه پیشتر در سفری راهی سوریه شده و با رییس‌جمهور سوریه دیدار کرده کرده بودند که این امر منجر به بروز جنجال‌‌های بزرگی در فرانسه شد./994/ب102/د

ارسال نظرات