۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۸۹۹۲۰

هنرمند کویتی توهین به مقدسات اهل سنت در فیلم «رستاخیز» را رد کرد

خبرگزاری رسا ـ هنرمند کویتی اتهامات وارده به وی مبنی بر توهین به عمر بن‌خطاب، خلیفه دوم مسلمانان اهل سنت در فیلم رستاخیز را رد کرد.
رستاخيز

 

به گزارش خبرگزاری رسا، داوود حسین از هنرمندان کویتی در گفت‌و‌گو با روزنامه «الوطن» قطر اتهام‌های وارده به وی مبنی بر توهین به عمر بن‌خطاب در فیلم رستاخیز را رد کرد.

 

وی گفت: خیلی تکان‌دهنده و نگران‌کننده است که چنین تهمت‌هایی بدون دلیل در سایت‌های اجتماعی در بین مردم رواج یافته است.

 

داوود حسین افزود: آیا قابل قبول است بعد از دوران طولانی هنری، چنین رفتاری از خودم نشان دهم و در فیلم ایرانی رستاخیز به صحابه توهین کنم.

 

این هنرمند کویتی تصریح کرد: به همه خانواده‌ها و دوستدارانم در قطر می‌گویم هرآنچه خوانده‌اید و یا شنیده‌اید درباره این که من نقش یکی از صحابه(عمر بن‌خطاب) را در رستاخیز بازی کرده و یا به ایشان توهینی کرده باشم، صحت ندارد و چیزی نیست جز حرف‌های ساختگی و باطل.

 

داوود حسین در فیلم رستاخیز به عنوان بازیگر میهمان به مدت دو دقیقه و نیم حضور نقش «فاروق»، والی مکه در دوران حاکمیت یزید بن‌معاویه را بازی کرده است که به نظر می‌رسد به دلیل تشابه اسمی نقش، شهروندان کویتی به اشتباه تصور کرده‌اند که وی در نقش عمر فاروق(خلیفه دوم) ظاهر شده و به وی توهین کرده است.

 

نقش‌آفرینی وی در این فیلم واکنش شهروندان کویتی و برخی نمایندگان مجلس این کشور را در پی داشت و آنان اعلام کرده‌اند که داوود حسین در نقش عمر بن خطاب در رستاخیز ظاهر شده و به وی توهین کرده است.

 

حسین العصفور، وکیل این هنرمند کویتی در بیانیه‌ای مطبوعاتی این ادعاها را رد کرده و آورده است: آنچه درباره موکلم داوود حسین و نقش‌آفرینی وی در فیلم رستاخیز منتشر شده است، صحت ندارد و وی در این فیلم در نقش شخصیتی به نام فاروق، والی مکه در زمان حکومت یزید بن‌معاویه ظاهر شده است و داستان این فیلم دوره‌ پس از خلفای راشدین را روایت می‌کند.

 

فیلم «رستاخیز» آخرین ساخته احمدرضا درویش که اثری تاریخی مذهبی درباره واقعه عاشورا است، از بازیگران مختلف جهان عرب بهره برده است.

 

7 بازیگر عرب از کشورهای سوریه، لبنان، عراق و کویت در این فیلم در کنار بازیگران ایرانی به ایفای نقش پرداخته‌اند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات