۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۸۹۹۲۱

ممنوعیت ورود فلسطینی‎ها به مسجد الاقصی با هدف برگزاری مراسم یهودیان

خبرگزاری رسا ـ شهرک نشینان تندروی یهودی صبح امروز در میان تدابیر شدید امنیتی نظامیان صهیونیستی از طریق "باب المغاربه" وارد مسجد مبارک الاقصی شدند.
مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شهرک نشینان تندروی یهودی صبح امروز در میان تدابیر شدید امنیتی نظامیان صهیونیستی از طریق "باب المغاربه" وارد مسجد مبارک الاقصی شدند و در مقابل، سربازان ارتش صهیونیستی محدودیت های متعددی را برای ورود نمازگزاران فلسطینی به این مسجد ایجاد کردند.


نظامیان صهیونیستی از ورود فلسطینیان زیر 40 سال به مسجد الاقصی جلوگیری کردند که این مساله باعث شد ده ها نفر از جوانان فلسطینی اهل قدس نماز صبح را در خیابان های اطراف و ورودی های این مسجد اقامه کنند.

 

نظامیان ارتش صهیونیستی حتی پس از اقامه نماز صبح نیز به مردان و زنان فلسطینی اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندادند تا شهرک نشینان یهودی بتوانند طبق فراخوان جمعیت های یهودی "معبد موهوم" و دیگر محافل صهیونیستی برای اقامه آیین های مذهبی به بهانه فرا رسیدن عید "غفران" وارد این مسجد شوند.

 

ارتش صهیونیستی همچنین اقدام به ایجاد ایست بازرسی های متعدد در اطراف بخش قدیمی قدس و ورودی های مسجد الاقصی کرد و شمار زیادی از عناصر یگان های ویژه را در این ایست های بازرسی مستقر کرد.

 

نظامیان صهیونیستی شامگاه روز گذشته نیز از ورود افراد زیر 40 سال به مسجد الاقصی برای اقامه نمازهای مغرب و عشا جلوگیری کرده بودند.

 

گفتنی است مسجد الاقصی از یکشنبه هفته گذشته و به بهانه آغاز اعیاد یهودی در معرض محدودیت های مختلف مراجع صهیونیستی قرار گرفته است و این مساله مشکلات زیادی را برای ورود نمازگزاران فلسطینی به این مسجد ایجاد کرده است./994/ب102/د

ارسال نظرات