۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۲۹۰۰۴۷
کارشناس مسائل دینی:

عرفه روز مناجات و تضرع به درگاه خداوند است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اصغری‌حسامیه با بیان اینکه از روز عرفه با عنوان عید عظیم یاد شده است، گفت: روزه روز عرفه مستحب است اما در روایات آمده که عبادت و مناجات این روز مهم‌تر است.
روز عرفه

حجت الاسلام علیرضا اصغری‌حسامیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: روز عرفه روزی است که به دعا و مناجات در آن بسیار سفارش شده است و همچون شب‌های قدر مقام والایی دارد.

 

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: در این روز قرائت دعای امام حسین(ع) که پس از آن به سمت کربلا حرکت کردند توصیه شده و یکی از اعمال اصلی عرفه به شمار می‌رود.

 

وی با بیان اینکه از روز عرفه با عنوان عید عظیم یاد شده است، عنوان کرد: غسل این روز مستحب است همچنین زیارت امام حسین(ع) در این روز برابر با هزار حج، هزار عمره، هزار جهاد و بلکه بیشتر از اینها عنوان شده است.

 

حجت الاسلام اصغری‌حسامیه اظهار داشت: یکی دیگر از اعمال روز عرفه این است که پس از نماز عصر و پیش از آغاز دعای عرفه دو رکعت نماز بخواند که کیفیت آن در مفاتیح‌الجنان آمده است.

 

وی افزود: روزه روز عرفه مستحب است اما در روایات آمده است که عبادت و مناجات این روز مهم‌تر است از این رو اگر کسی روزه بگیرد به نحوی که روزه‌گرفتن او سبب ضعف وی شود و او را از دعا و مناجات بازبدارد، بهتر است روزه نگیرد.

 

کارشناس مسائل دینی حضور قلب را لازمه بهره‌گیری از دعای عرفه دانست و خاطرنشان کرد: گاهی بدون خواسته درونی و به ظاهر به اهل بیت متوسل می‌شویم و همین امر سبب می‌شود تا حاجت براورده نشود اما هنگامی که با رعایت تمام مقدمات و تعقیبات و التماس به درگاه الهی، اهل بیت را واسطه قرار دهیم قطعا مؤثرتر خواهد بود./831/302/ب3

ارسال نظرات