۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۲۹۰۰۸۵
کارشناس مسائل مذهبی:

تک فرزندی از معضلات امروز جامعه است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی گفت: یکی از معضلاتی که جامعه ایران به آن مبتلا شده است، تک فرزندی است، در صورتی که تربیت فرزندان در کنار یکدیگر از لحاظ روانشناسی بسیار راحت تر است.
حجت الاسلام ميثم رياحي رييس سازمان تبليغات اسلامي شهر لنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام میثم ریاحی کارشناس مسائل مذهبی شب گذشته در سخنرانی که به مناسبت دهه اول ذی الحجه که در خیابان آل خجند برگزار شد، با بیان معضلات مربوط به زندگی زناشویی گفت: زندگی عاشقانه به طلاق منجر نمی شود.

 

وی با بیان تفاوت بین عشق و هوس افزود: زندگی مشترک همراه با عشق، هرگز به طلاق منجر نمی شود چرا که در زندگی عاشقانه هر کدام از زوجین برای به دست آوردن رضایت همسر خود نهایت تلاش خود را به کار می گیرند ولی زندگی های مشترکی که بر اساس هوس بنا می شوند، هر لحظه ممکن است به جدایی برسد.

 

حجت الاسلام ریاحی بیان داشت: رفتار حضرت رباب(س) پس از شهادت امام حسین(ع) که در آفتاب گرم می نشستند و آب خنک نمی نوشیدند، نمونه ای از رفتار عاشقانه است.

 

کارشناس مسائل فرهنگی در ادامه گفت: یکی از مسائلی که در اروپا فراگیر شده و در کشور ما نیز موجب دلسردی زوجین نسبت به یکدیگر شده است، نبود فرزند در زندگی بین زن و مرد است.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: افسردگی یکی از بیماری هایی است که به سختی درمان می شود، در صورتی که می توان به واسطه همنشین شدن با خانواده، تا حدود زیادی از بروز این بیماری جلوگیری کرد.

 

وی افزود: یکی از معضلاتی که جامعه ایران به آن مبتلا شده است، تک فرزندی است، در صورتی که تربیت فرزندان در کنار یکدیگر از لحاظ روانشناسی بسیار راحت تر است.

 

حجت الاسلام ریاحی گفت: زیاده خواهی یکی از زوجین یا هر دو، می تواند بنیان خانواده را سست کند و زندگی زناشویی را تا مرز طلاق پیش ببرد.

 

کارشناس مسائل دینی بیان داشت: متأسفانه زوجین در جامعه فعلی، به جای صعود عشقی به سقوط عشقی مبتلا شده اند یعنی هر چه از زمان ازدواج آن ها می گذرد، محبتشان به یکدیگر کمتر می شود.

 

وی با بیان یکی از علل نارضایتی زوجین از یکدیگر ابراز داشت: عدم شناخت کافی نسبت به خصوصیات همسر و بی توجهی به خوبی هایی که او دارا است، نارضایتی زوجین از یکدیگر را به دنبال دارد.

 

حجت الاسلام ریاحی در پایان افزود: نداشتن تفریح سالم و کافی از مشکلاتی است که بسیاری از خانواده ها با آن روبرو هستند و در برخورد با این مشکل غیر عاقلانه عمل می کنند./867/202/ب3

ارسال نظرات