۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۲۹۰۲۶۶

مراسم دعای عرفه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ با حضور دلدادگان اهل بیت(ع) مراسم دعای عرفه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.
دعاي عرفه در حسينيه عاشقان ثارالله بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، پروردگار عالمیان ایامی را برای تقرب آدمیان به آستان ملکوتی خویش قرار داده است، روزها و شب هایی که عظمت آنها قابل وصف نیست زمان های که انسان احساس نیاز به معبودی می کند که سر بر درگاهش فرود آورد و حرف دل خویش را با تمام سادگی وجود زنگار گرفته اش بازگو کند.

 

باز ماه ذیحجه ای دیگر آمد ماهی که روزی خاص همچون عرفه را در خود جای داده است و روزی که فرصتی است برای جاماندگان از قافله شب قدر، و عرفه را می توان شب قدری دیگر دانست و خیمه امید خود را باز گشود و منیّت های نفسانی خود را باری دیگر به مسلخ برد و کوله بار معصیت را از هرچه رسوب و آلودگی هاست خالی کرد.
 
روزی که دلت اشک هایی از جنس خالص شدن می خواهد ولی شرمساری گناه تو را سرافکنده می کند گویا تازه به یاد آورده ای که بنده ای هستی خاکی که رحمت بی واسعه آفریدگارت تو را مغرور کرده است، حال فرصتی است برای از نو شدن، زمان نوای دلنشین «یا رب یارب یا رب».
 
دعای عرفه ای که یوسف وار باید زمزمه کنی تا بتوانی از چاه ظلمانی نفس و یونس گونه در دل تلاطم امواج روزمرگی و فریبنده دنیا آزاد شوی و آزاده بمانی.
 
خاکیانی که دست های تهی و پرنیاز خود را بردرگاه ازلی وجود ذی وجود بلند می کنند تا راهی برای رهایی از نجواهای که راه بغض گلویشان را بسته است بیابند و دلمان بهانه می خواهد برای بخشش و این گذشت مسیر میسّر نمی شود مگر به ذکر« یا حسین(ع)».
 
روزی که سفیر حسین مسلم ابن عقیل تنها مانده و شهد شهادت را نوشید تا به عالمیان از بی وفایی کوفیان بگوید و سرآغاز حرکت عظمای مولایم حسین(ع)شود که با تمام هستی اش به قربانگاه عشق روانه شد و اسماعیل های خود را در پیشگاه پروردگارش خالصانه و بی منّت ذبح کند و ایّوب را از صبر بی کران خود مبهوت نماید.
 
مردم همیشه در صحنه بوشهر نیز در این روز با حاجیان صحرای عرفات هم نوا شدند و آهسته آهسته دعای عرفه را زیر لب زمزمه کردند.
 
حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر روز چهارشنبه میزبان عاشقان و دلدادگانی بود که امیدوارانه قدم های خود را در این گرمای طاقت فرسای بوشهر را برداشته بودند تا فرصت از دست رفته شب های قدر را جبران کنند. این میعادگاه در روز عرفه شاهد انبوه حضور عاشقان سرور و سالار شهیدان بود به طوری که دقایقی قبل از شروع مراسم گنجایش حسینه عاشقانه ثارالله بوشهر پر شد.
 
وقتی به دستان پاک دخیل بسته و گریه های زلالی که از دریچه چشمان مردمی که دعای عرفه را زمزمه می کردند می نگریستم به یاد گرمای طاقت فرسای صحرای کربلا افتادم که درس ایثار، صبر و استقامت را به این مردم داده است درسی که به آنها آموخته که باید همیشه در صحنه و تا آخر راه با ولایت بمانند./833/202/ب1
ارسال نظرات