۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱
کد خبر: ۲۹۰۲۹۲

نمایش مجسمه «سرباز اسلام» در موزه هدایای رهبر انقلاب آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت هفته دفاع مقدس مجسمه «سرباز اسلام» در موزه هدایای رهبر انقلاب در آستان قدس رضوی در معرض دید علاقه ‌مندان قرار دارد.
موزه آستان قدس رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مسؤول گنجینه قرآن و نفایس معاونت امور موزه‌‌‌ های سازمان کتابخانه‌‌‌ ها، موزه‌ ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اظهار کرد: مجسمه «سرباز اسلام» اثر هنری ارزشمندی است که توسط ناحیه انتظامی کرمان به رهبرمعظم انقلاب (مدظله العالی) اهدا شده است.

 

محمدرضا ساقی تصریح کرد: این مجسمه یک رزمنده دفاع مقدس را در حالی که لباس سبز رنگ جنگ و جهاد به تن دارد و روی زمین نشسته است، نشان می ‌دهد.

 

مسؤول گنجینه قرآن و نفایس معاونت امور موزه‌‌‌ های سازمان کتابخانه‌‌‌ ها، موزه‌ ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود: در مجسمه «سرباز اسلام»، رزمنده کوله پشتی، کلاه جنگی، اسلحه و پوتین خود را در سمت راست روی زمین گذاشته تا مشغول اقامه نماز شود؛ اما گویا برای دفع حمله صورت گرفته به حالتی شتاب‌ زده، دست راست خود را به طرف اسلحه ‌ای که به کوله‌پشتی و کلاه جنگی خود تکیه داده، دراز کرده است.

 

وی با بیان اینکه مجسمه سرباز اسلام به تقوا و اطاعت از فرمان خداوند در ادای فریضه نماز حتی در روزهای سخت جنگ تحمیلی اشاره دارد، گفت: این اثر نفیس توسط «محمد شاهرخی» به سبک رئالیسم – سمبولیک و با تکنیک ریختگی و قالب‌ گیری از جنس زرین به طول 5/32، عرض 5/22 و ارتفاع 5/18سانتی‌ متر ساخته شده است.

 

ساقی بیان کرد: موزه هدایای مقام معظم رهبری شامل مجموعه‌‌ ای از آثار هنری مانند تابلوهای خط و تذهیب، نقاشی، انواع ظرف و... است که توسط سران  کشورهای خارجی، شخصیت ‌های برجسته ایرانی و خارجی، هنرمندان و ارادتمندان به حضرت آیت‌‌الله العظمی خامنه‌‌ ای (مدظله العالی) اهدا شده است.

 

وی گفت: این مجموعه ارزشمند در طبقه همکف ساختمان موزه قرآن و نفایس واقع در صحن کوثر حرم مطهر امام هشتم(ع) قرار دارد و عموم مردم می ‌‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 12:30، پنج‌شنبه‌‌ ها از ساعت 8 تا 11:30، جمعه ‌‌ها و ایام تعطیل نیز از ساعت 8 تا 12 از این موزه بازدید کنند./1308/102/ب3

 

منبع: پایگاه اطلاع‌ رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات