۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۲۹۰۲۹۵
نماینده مردم قزوین در مجلس:

مجلس برای بررسی برجام وظیفه شرعی و ملی دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بسیاری شرکت‌های دولتی ما به دست کسانی اداره می‌شود که اعتقادی به نظام و انقلاب ندارند، عنوان کرد: منافقین اگرچه وزیر نیستند اما در معاونت‌ها و پست‌های اقتصادی وجود دارند.
حجت الاسلام سيد مرتضي حسيني، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي حجت الاسلام سيد مرتضي حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب به مناسبت هفته دفاع مقدس در برنامه‌ای با عنوان تحلیل قطعنامه 598 که در مسجد جامع المهدی قزوین برگزارشد، با بیان این‌که ما در جنگ چند مرحله داشتیم، گفت: نخست، مرحله‌ای که صدام حمله کرد و با قصد فتح خرمشهر و گرفتن سه روزه تهران به سمت مرزهای ایران حرکت کرد.

 

وی افزود: مرحله آغازین جنگ بسیار سنگین بود و خیلی‌ها امید خود را از دست داده بودند که انقلاب تمام می‌شود؛ غربی‌ها با تبلیغات گسترده نابودی انقلاب ایران را به سلطه‌گران وعده می‌‌دادند اما امام خمینی(ره) اعلام کردند که سیلی محکمی به صدام خواهیم زد که در تاریخ ماندگار خواهد شد.

 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با اشاره به مرحله سرنوشت‌ساز جنگ که حضور مردم در میدان بود، خاطرنشان کرد: مردم وارد صحنه شدند و جلوی پیشروی نیروهای بعثی را گرفتند و مرحله بعدی جنگ گرفتن مناطق از دست رفته بود که با وجود ریاست جمهوری بنی‌صدر محقق نمی‌شد.

 

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: طبق آنچه که در تاریخ جنگ ثبت شده است، بنی‌صدر نمی‌گذاشت جنگ به نفع ایران پیش برود و اعتقاد داشت بگذارید صدام وارد خاک ایران شود سپس نیروهای بعثی را قیچی خواهیم کرد در حالی هزاران نفر از رزمندگان اسلام را فدا کرد.

 

وی با تاکید بر این‌که امام(ره) بنی‌صدر را بسیار نصیحت می‌کردند، گفت: اما منافقین اطراف ریاست جمهوری را گرفته بودند و امام که دیدند بنی‌صدر اصلاح‌شدنی نیست وی را عزل کرده و بعد از این تصمیم امام بود که پیروزی‌ها در جنگ شروع شد.

 

عملیات والفجر 8 قدرت تاکتیکی ایران را به دنیا اثبات کرد

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با اشاره به تاکتیک ایران در ادامه جنگ تصریح کرد: با گذشت چند سال از جنگ تصمیم‌سازان به این نتیجه رسیدند که برای پیروزی باید در خاک عراق پیشروی کنند که در راستای این تفکر عملیات غرورآفرین والفجر 8 شکل گرفت که دنیا را به حیرت واداشت.

 

این نماینده مجلس با بیان این‌که بعد از عملیات والفجر 8 دنیا به قدرت تاکتیکی ایران پی برد، افزود: استکبار جهانی به این نتیجه رسید که نباید بگذاریم که ایران بیش از این پیشروی کند و بنابراین اجازه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را به صدام داده و ناوهای آمریکایی در خلیج فارس مستقر شدند و از طرفی فرماندهان ایرانی را ناامید می‌کردند.

 

وی با اشاره به چگونگی پذیرش قطعنامه 598 از جانب امام خمینی(ره) ابراز کرد: مسؤولان آن زمان با ناامیدی خود سرنوشت کشور را به این سمت کشاندند و امام را به جایی رساندند که ایشان فرمودند من جام زهر را می‌نوشم.

 

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به این‌که مسؤولان دو دسته‌اند، گفت: تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان که اجرای تصمیم‌ها با تصمیم‌سازان است، همان‌هایی که در مجلس ششم طی نامه‌ای به رهبر انقلاب نوشتند که امضا کنید قبل از آنکه همانند امام جام زهر را بنوشید.

 

وی با تاکید بر این‌که فکر می‌کنیم مجاهدین خلق و منافقین وجود ندارند، عنوان کرد: این‌ها اگرچه وزیر نیستند اما در معاونت‌ها و پست‌های اقتصادی وجود دارند همان‌طوری که بسیاری از شرکت‌های دولتی ما به دست کسانی اداره می‌شود که نظام و انقلاب را قبول ندارند.

 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: طرفداران جام زهر قدرت هسته‌ای را قبول نداشته و اعتقادی به این‌که باید با قدرت، اسرائیل را در منطقه محاصره کرد ندارند.

 

این نماینده مجلس با اشاره به این‌که عده‌ای می‌گویند چرا نیرو و کمک ایران در عراق، سوریه و فلسطین وجود دارد با صراحت مطرح کرد: باید به این افراد گفت که ما به‌خاطر این که اعتقاد داریم باید با ظالم و ستمگر مبارزه و به مظلوم کمک کرد، به آنها کمک می کنیم؛ نکته دیگر، برای این که کشور در امنیت باشد در مرزهای خارجی می‌جنگیم، به حزب‌الله کمک می‌کنیم تا مرزهای خودمان در امان باشد؛ اگر اسرائیل به ایران حمله نمی‌کند به‌خاطر قدرت خارجی و منطقه‌ای و نفوذ نیروهای ایرانی همانند سردار سلیمانی در عراق است.

 

مجلس وظیفه دارد برجام را بررسی کند

وی با اشاره به بندهایی از برجام یادآور شد: در متن پایانی مذاکرات آمده است که ایران حق ندارد به هیچ عنوان سلاح خرید و فروش کند حتی اگر این تکنولوژی‌ برای پیشرفت صنعتی باشد؛ 450 کیلو اورانیوم غنی شده 20 درصد تولید کردیم و حالا باید 5 کیلو، 5 کیلو از غربی‌ها گدایی کنیم.

 

حجت‌الاسلام حسینی در پایان با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد که برجام را بررسی کند، گفت: مجلس در این راستا وظیفه شرعی دارد در حال حاضر هم نمایندگان می‌توانند بگویند برجام را می‌پذیرند اما مشروط./955/پ201/ج

ارسال نظرات