۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۲۹۰۲۹۷
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

طایفه ای از تبار قابیل و بنی امیه مشغول قتل و فتنه انگیزی در بین مسلمانان هستند/ سود جنایت ها در منطقه به آمریکا می رسد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این که امروز طایفه ای از تبار قابیل و بنی امیه مشغول قتل و فتنه انگیزی در میان مسلمانان در منطقه هستند، گفت: سود این فساد و جنایت ها به آمریکا، اسرائیل و مشرکان می رسد از این جهت رهبر معظم انقلاب فرمودند مسأله اول مسلمانان این است که درباره شرارت های آمریکا در منطقه و جنایت های رژیم صهیونیستی بیندیشند.
نماز  قم نماز عيد قربان در قم نماز عيد قربان در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان که در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، بزرگداشت شعائر و مراسم های الهی را از مصادیق تقوا عنوان کرد و گفت: پاسداشت عید سعید قربان مصداق تعظیم شعائر الهی و نشانه تقوا است.


وی با تبریک عید سعید قربان افزود: ماه ذی الحجه دارای فضیلت و شرافت هایی است که اهل مراقبت باید با برنامه ها و آداب این ماه آشنا باشند و به آن عمل کنند، از جمله فضیلت های این ماه روز عید سعید قربان است؛ عید قربان روز تقرب به خداوند متعال است.


امام جمعه قم با بیان این که مؤمنان در روز عید قربان با قربانی کردن به خداوند تقرب می جویند، اظهار داشت: هر اندازه این عمل خالص تر و سنگین تر برگزار شود تقرب انسان به خداوند متعال بیشتر خواهد شد، از این رو برخی از علما قربانی کردن را برای کسانی که تمکن دارند واجب دانسته اند.


وی ادامه داد: روز عید قربان روز امتحان الهی است، مرحوم آیت الله میرزا جواد تبریزی در کتاب المراقبات می فرمایند برای برخی از روزهای ماه ذی الحجه فضیلتی بالاتر از روزهای ماه مبارک رمضان نقل شده است؛ فضیلت ذی الحجه برای وجود عید سعید غدیر در آن است.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که کامل شدن دین و تمام شدن نعمت در روز عید غدیر اتفاق افتاده است، ابراز داشت: دو عید از عیدهای رسمی مسلمانان در ماه ذی الحجه واقع شده است؛ روز عید قربان روز جشن فارغ شدن از انجام مجموعه ای از اعمال است که حاجیان پس از آن با قربانی کردن و حلق و تقصیر از بسیاری از محدودیت هایی که در حال احرام داشتند خارج می شوند.


وی عنوان کرد: برای قربانی کردن در روز عید سعید قربان باید ادب بندگی را رعایت کرد و از عمل فرزندان حضرت آدم درس عبرت گرفت، ملاک پذیرش قربانی تقوای الهی است؛ بر اساس روایات علت پذیرفته نشدن قربانی قابیل به این دلیل بود که نامرغوب ترین متاع خود را برای قربانی آورد.


تولیت آستان حضرت معصومه(س) با بیان این که قابیل افزون بر عصیان در درگاه الهی به دلیل قربانی پایه گذار سنت زشت برادر کشی شد، خاطرنشان کرد: عدم اعتقاد به خداوند و صفت حسادت سبب شد تا قابیل بدترین ها را در راه خدا ارائه کند؛ هابیل نیز در راه خدا به شهادت رسید.


وی اضافه کرد: شهدا و جانبازان عزیز کشور نیز بهترین ها را که جان و بدن خود بود در راه خدا تقدیم کردند تا دین خدا و پرچم حق بماند و خاک وطن از تجاوز دشمن در امان باشد، رهبر معظم انقلاب در دیدار صمیمی با جمعی از جانبازان قطع نخاع و بالای 70 درصد اجر جانبازان را به دلیل سختی های بسیار مضاعف دانستند و این مسأله را گویای جنایت های قدرت های حامی صدام عنوان کردند.


امام جمعه قم با بیان این که از آنجایی که ماه های ذی القعده و ذی الحجه حرام هستند حتی مشرکان حرمت این ماه ها را نگه داشته و دست از قتل و کشتار می کشیدند، گفت: امروز عده ای به ظاهر مسلمان و مدعی خدمت به حرم الهی ناجوانمردانه دست به برادر کشی زدند.


وی افزود: این افراد در واقع ادامه دهندگان راه قابیل هستند که به دلیل افکار انحرافی، حسادت و پلیدی نفس حتی به همسایگان و برادران مسلمان خود رحم نمی کنند؛ این افراد ادامه دهنده راه بنی امیه هستند که در ماه حرام خون حجت خدا را در کربلا به زمین ریختند.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که امروز طایفه ای از تبار قابیل و بنی امیه مشغول قتل و فتنه انگیزی در میان مسلمانان در منطقه هستند، اظهار داشت: سود این فساد و جنایت ها به آمریکا، اسرائیل و مشرکان می رسد از این جهت رهبر معظم انقلاب در پیامی به کنگره حج فرمودند مسأله اول مسلمانان این است که درباره شرارت های آمریکا در منطقه و جنایت های رژیم صهیونیستی و اهانت مکرر به مسجد الاقصی بیندیشند و به تکلیف اسلامی خود عمل کنند./1323/پ201/ج

ارسال نظرات