۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۲۹۰۳۰۳

اخبار کوتاه از اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ اعلام برنامه های دهه ولایت اداره اوقاف مشهد، برگزاری ششمین نشست تخصصی وقف جغتای و برگزاری دعای پر فیض عرفه در 62 بقعه متبرکه عناوین مهم ترین خبرهای کوتاه اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، دعای پر فیض عرفه در 62 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش این مراسم در 15 بقعه شهرستان نیشابور، سه بقعه بجستان ،مزار سید جلال موسوی تایباد ،چهار بقعه شهرستان تربت حیدریه ،دو بقعه جغتای ،سه بقعه شهرستان کلات ، چهار بقعه مشهد ،دو بقعه جوین ،سه امامزاده در کاشمر ،امامزادگان یاسرناصر طرقبه شاندیز ،امامزاده میرقوام الدین شهرستان رشتخوار ،دو بقعه درگز،چهار بقعه داورزن ،امامزاده عبدالله چناران ،چهار بقعه خلیل آباد ،امامزاده سلطان ابراهیم قوچان و چهار بقعه شهرستان گناباد برگزار شد.

 

گفتنی است برنامه ویژه و استانی در بقعه متبرکه امامزاده شعیب سبزوار حجت الاسلام و المسلمین موسوی هوایی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 

برگزاری ششمین نشست تخصصی وقف جغتای

 

ششمین نشست تخصصی وقف جغتای با حضور روحانیون بومی و طرح هجرت در محل اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای در این نشست با اشاره به نقش روحانیون در دفاع مقدس تصریح کرد:شما روحانیون در حال حاضر به عنوان سربازان امام عصر(عج) در جنگ نرم و تبلیغ و ترویج دین مطرح هستید.

 

احمد محمدیان در این نشست با توجه به اهمیت وقف و اینکه این سنت یکی از ابواب فقه نیز می باشد بیان داشت: منبرها هنوز هم تاثیر گذار تر از رسانه ها هستند و شفاف سازی اذهان مردم نسبت به اوقاف وآگاه سازی آحاد مردم در خصوص احکام وقف و پاداشهای اخروی این عمل صالح برعهده روحانیون است.

 

وی نیز همکاری روحانیون حاضر در جلسه را در خصوص برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم شهرستان خواستارشد.

 

یاد آور می شود پنجمین نشست تخصصی وقف شهرستان جغتای با حضور بخشدار بخش هلالی این شهرستان و 23 نفر ازدهیاران این بخش برگزارگردید و درخصوص برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در روستاههای بخش هلالی نیز هماهنگی های لازم صورت پذیرفت.

 

برنامه های دهه ولایت اداره اوقاف مشهد اعلام شد

حجت الاسلام محمد ذاکری، رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد عنوان کرد: ویژه برنامه هایی در ایام دهه ولایت در مساجد و بقعه متبرکه امامزاده سید محمد از اول تا دهم مهرماه پیش بینی شده است.

 

وی اذعان داشت: این برنامه ها و محافل با محوریت مساجد حاشیه شهر برگزار می شود.

 

ذاکری در خصوص برنامه ها گفت: سخنرانی سخنرانان برجسته کشوری و استان، قرائت دعای ندبه، ویژه برنامه شب ولادت امام هادی(ع)، محافل انس با قرآن کریم، برگزاری جشن عید غدیر با حضور سادات و واقفین سید در بقاع متبرکه و برپایی خیمه های معرفت از برنامه های اداره اوقاف مشهد است.

 

رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد مقدس تصریح کرد: 18 برنامه جشن عید غدیر در جوار مساجد حاشیه شهر، برپایی 7خیمه معرفت در مساجد شاخص حاشیه شهر، 7 جشن شب ولادت امام هادی(ع) در مساجد، 7 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته بین المللی و کشوری از برنامه ها در این ایام پربرکت است.

 

وی افزود: برگزاری مراسم دعای عرفه با حضور سخنرانان و مداحان اهل بیت علیهم السلام در 7 مسجد محوری حاشیه شهر از برنامه پیش بینی شده در روز عرفه می باشد.

 

ذاکری یکی از دیگر برنامه ها را تجلیل از واقفین سید عنوان کرد و افزود: در روز عید سعید غدیر با حضور سادات مراسم جشن در بقعه متبرکه امامزاده یحیی(ع) میامی برگزار می شود که طی آن از واقفین سید نیز تجلیل می شود./930/203/ب3

ارسال نظرات