۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۹۰۳۳۲
کارشناس امور خانواده:

دوران غیبت از سخت‌ترین آزمایش‌های الهی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور خانواده با بیان این‌که منتظران واقعی زمان حضرت مهدی(عج) شایسته بخشش می‌شوند، گفت: دوران غیبت از سخت‌ترین آزمایش‌های الهی است.
دوران غيبت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام علیرضا قهرمانی کارشناس امور خانواده ظهر امروز در مسجد فاطمه زهرا(س) با تاکید بر بهره‌مندی از توفیقات روز عرفه گفت: روز عرفه، روز آراستگی در عرفات خداوند، روز برخورد اشک و لبخند بوده و مهم‌ترین حالت روحانی برای انسان است.

 

این کارشناس امور خانواده با بیان این‌که در عرفه به مهمانی پروردگار متعال دعوت می‎شویم، اظهار کرد: کسانی که در شب قدر آمرزیده نشوند حتما روز عرفه آمرزیده خواهند شد.

 

وی در ادامه با بیان این‌که هدف از آفرینش انسان این است که انسان با اختیار خودش حق را انتخاب کند، ابراز کرد: کمال اختیاری  بین خدا و بت، بین راست و دروغ، بین رهبر معصوم و رهبر جنایتکار، بین طیب و خبیث، بین حق و باطل، تحت سیطره و اختیار خود انسان است.

 

حجت‌الاسلام قهرمانی در ادامه با اشاره به این‌که قرآن هدف از آفرینش انسان را چیزی غیر از عبادت نمی‌داند، خاطرنشان کرد: هدف، بندگی اختیاری خداوند است و این هدف حکایت از این دارد که کل عالم هستی اعم از خلقت و غیره حساب و کتاب دقیقی در پی خواهد داشت.

 

نعمت هدایت، بزرگ‌ترین نعمت بعد از خلقت است

این کارشناس امور خانواده با تاکید بر این‌که هدایت خدا حتمی است، یادآور شد: هدایت کار کسی دیگری نیست؛ خدا هدایت می‌کند وقتی خدا می‌خواهد یک کاری صورت بگیرد کند کسی نمی‌تواند مانع شود.

 

وی با بیان این‌که آفرینش انسان‌ها در راستای آزمایش‌های الهی است، عنوان کرد: غیبت امام عصر(عج) نیز یکی از صحنه‌های آزمایش الهی است؛ گروهی که ایمان استواری ندارند، باطن آن‌ها ظاهر شده و دچار شک و تردید می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام قهرمانی اضافه کردک کسانی که ایمان در اعماق قلبشان ریشه دوانده و منتظر واقعی بوده‌اند با ظهور آن حضرت مهدی(عج) شایسته بخشش‌های الهی می‌شوند و دوران غیبت از سخت‌ترین آزمایش‌های الهی است.

 

وی در پایان با اشاره به بخشی از دعای عرفه گفت: امام سجاد(ع) در دعای عرفه می فرمایند که خدایا زندگی ما را عبرت برای دیگران قرار نده به این معنا که خدایا کاری نکن که من بسوزم، بیچاره بشوم و دیگران با بیچارگی من متوجه بشوند و عبرت بگیرند؛ زندگی من طوری باشد که الگو و اسوه باشم و برای پاک‌ترین پاک‌ها من الگو باشم./873/202/ب3

ارسال نظرات