۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۲۹۰۴۱۰
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌ وگو با رسا:

عربستان نمی تواند از پذیرش مسؤولیت در فاجعه منا شانه خالی کند

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که حادثه منا؛ نشان از بی کفایتی دولت عربستان است، گفت: عربستان باید پاسخگوی اتفاقات رخ داده در مناسک حج باشد.
حجت الاسلام سالك

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تأکید به فراهم کردن امنیت حجاج در تمام صحنه های حج توسط دولت عربستان، گفت: حج امسال با حوادثی رو به رو بود که در حادثه جرثقیل شاهد کشته و زخمی شدن عده ای از حجاج بودیم.

 

وی با بیان این که حادثه جرثقیل نشان از عدم برنامه ریزی صحیح دولت عربستان بود، گفت: مسؤولیت حادثه منا که به علت فشار و ازدحام جمعیت موجب کشته شدن شمار زیادی از زائران شد، به عهده دولت عربستان است.

 

حجت الاسلام سالک کاشانی با اشاره به این که مسؤولیت تأمین امنیت زوار خانه خدا به عهده مستقیم دولت عربستان است، گفت: حادثه منا، نشان از بی کفایتی دولت عربستان است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که حادثه منا، نشان از فروپاشی درون تشکیلاتی حکومت آل سعود است، گفت: ضعف حکومت عربستان اجازه نمی دهد تا این حکومت به فکر تأمین امنیت زائران باشند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان مردم یمن را به خاک و خون کشیده و با اسرائیل غاصب همراه شده، از این رو توجهی کمی به زوار بیت الله حرام دارد و یا توجه اصلا ندارد.

 

حجت الاسلام سالک کاشانی با بیان این که مسؤولیت تمام حوادث حج به عهده دولت آل سعود است، تأکید کرد: عربستان باید پاسخگوی اتفاقات رخ داده در مناسک حج باشد./1307/ت302/ج

 

ارسال نظرات