۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۹۰۴۵۵
امام جمعه شهرری:

جهان اسلام دست آل سعود را از حرمین شریفین کوتاه کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: جهان اسلام باید دست آل سعود را از خادمی حرمین شریفین کوتاه کند، این خواست همه مسلمانان است تا مدیریت حج را هیأتی از کشورهای جهان اسلام به عهده بگیرند.
شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت السلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری در خطبه این هفته نماز جمعه بادعوت مردم به تقوی الهی با اشاره به ایامی که حاجیان در منا هستند، گفت: پیامبر (ص) فرموند: ای مردم خدای شما یکی است و پدر شما نیز حضرت آدم است به همین دلیل هیچ عربی بر عجم و هیچ عجمی بر عرب برتری نخواهد داشت و ملاک برتری تقوا است.

 

وی افزود: صبر بر مصیبت و گناه، عفت و پاکدامنی و قناعت جزء مبانی اخلاق است.

 

امام جمعه شهرری تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمود؛ فخر به دیگران در اسلام مورد نکوهش است اما سه مورد نماز شب، عدم طمع به دیگران و ولایت امیرالمومنین(ع) مایه فخر مؤمن است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در خطبه دوم ضمن دعوت مجدد نمازگزاران به تقوای الهی عنوان کرد: در حادثه منا تعداد زیادی از زائران خانه خدا روز عید قربان مظلومانه جان دادند که بسیار تلخ و غم‌انگیز است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

 

وی بیان داشت: به دو دلیل خادمان آل سعود شایستگی مدیریت حج را ندارند زیرا خداوند در سوره انفال آیه 34 فرموده فقط کسانی شایستگی اداره حرم را دارند که با ایمان باشند و هدف آنها رضایت حق باشد در حالیکه امروز آل سعود رضایت آمریکا را هدف خود قرار داده است.

 

امام جمعه شهرری ابراز کرد: سال 66 آل سعود 400 حاجی را به شهادت رساند، در همان روزی که این حادثه دلخراش در منا رخ داد در همان لحظه یمن را بمباران می‌کردند زیرا همه فکر و ذهن آنها کشتار مردم یمن است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به دلیل دوم سوء مدیریت آل سعود گفت: در رمی عقبه 1500 زائر در حال حرکت بودند در آن شرایط سخت وزیر دفاع آل سعود آنجا چه غلطی می‌کند که با دهها ماشین مسیر زائران را مسدود می‌کنند آنان شرایط منا را بسیار خوب می‌دانند و می‌دانستند که چه اتفاقی خواهد افتاد این نشان بی‌عرضه‌گی آل سعود است که امسال چندین بار جان زائران به خطر افتاد.

 

وی بیان داشت: به نظر می‌رسد سهل‌انگاری آل سعود عمدی است و باید جوابگو باشند زیرا مردم در مقابل این سهل‌انگاری خواهند ایستاد چرا که عراق جنگ زده سال گذشته 20 میلیون زائر را مدیریت کرد در حالی که آل سعود با آن همه ادعا غریب سه میلیون زائر را نمی‌تواند مدیریت کند.

 

امام جمعه شهرری در پایان خاطرنشان کرد: جهان اسلام باید دست آل سعود را از خادمی حرمین شریفین کوتاه کند این خواست همه مسلمانان است تا مدیریت حج را هیاتی از کشورهای جهان اسلام به عهده بگیرند./807/201/ب2

ارسال نظرات