۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۹۰۴۶۰
امام جمعه بابل:

حوادث حج امسال ناشی از بی لیاقی حکومت خبیث سعودی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این‌که حوادث حج امسال ناشی از بی لیاقی حکومت خبیث سعودی است، گفت: شایسته است جهان اسلام از تعارف و غفلت بیرون بیاید و دولت های خسارت دیده برخورد جدی با رژیم خبیث سعودی انجام بدهند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان بابل با تأکید بر برگزاری باشکوه جشن های عید غدیر در سطح شهرستان، گفت: هر کس به اندازه توان و علاقه خود به ساحت مقدس امیرمؤمنان(ع)، در برپایی جشن های باشکوه عید غدیر تلاش کند.


وی ادامه داد: فضای ادارات، بازار، مساجد و محلات ما باید فضای شادی و جشن عید بزرگ غدیر خم  همراه باشد.


مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان این مطلب که غدیر فوق تمام مناسبتهای اسلامی است، تأکید کرد: مساجد و هیاتهای مذهبی همانگونه که درعزاداری های اهل بیت(ع) مانند ایام محرم تلاش می کنند، برای غدیر و چشاندن شیرینی این روز فعالیت کنند.


وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در اهتمام مسؤولان به فضای مجازی، اذعان کرد: امروز با گسترش فناوری های گسترده اطلاع رسانی مانند فضای مجازی، تعداد زیادی از افراد جامعه از رایانه، تبلت و گوشی های هوشمند بهره می برند و این امکانات در اختیار جامعه به خصوص نسل جوان و نوجوان ما قرار گرفت.


حجت الاسلام روحانی به گستردش تولید نرم افزارهای مختلف، بازی ها رایانه ای، شبکه های مجازی و تعداد بالای استفاده کنندگان از این امکانات پرداخت و خاطرنشان کرد: بیشترین وقت جامعه امروز در شبکه های مجازی می گذرد و متأسفانه مسؤولان مربوط به این حوزه در خوابی عمیق هستند و از اهمیت آن آگاهی چندانی ندارند.


وی افزود: اهمیت فضای مجازی به اهمیت انقلاب اسلامی است و در کنار این‌که این فضا موقعیت خوبی را برای نظام اسلامی فراهم می کند، دارای خطراتی زیادی برای جامعه ما است.


امام جمعه بابل با ابراز تأسف از بی برنامگی در حوزه فضای مجازی و عدم راهکار مناسبی در این حوزه، گفت: علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری برای توجه به فضای مجازی و تشکیل شورای عالی فضای مجازی متاسفانه این موضوع با کم اهمیتی از سوی مسؤولان مواجه شده است.


وی با اشاره به افزایش میزان طلاق در جامعه، بخشی از آن را ناشی از اثرات شبکه های مجازی و ارتباط بین افراد نامحرم دانست و ادامه داد: متأسفانه از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به راحتی تصاویر زننده مستهجن رد و بدل می شود و در دید افراد مختلف قرار می گیرد که موجب خدشه دار شدن عفت عمومی شده است.


حجت الاسلام روحانی یکی از وظایف شورای عالی فضای مجازی را تعیین چهارچوب های مشخصی برای استفاده سالم از این فضا دانست و تصریح کرد: در دنیای امروز اطلاعات به راحتی منتقل می شود و با ورود به حریم خصوصی افراد، آسیب های زیاد بر جامعه ما وارد آمده است.


تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیاء والزهرا(س) شهرستان بابل با اظهار تأسف از دو فاجعه اخیر در ایام حج تمتع امسال، خاطرنشان کرد: با حماقت دولت بی لیاقت سعودی دو فاجعه دردناک در حج ابراهیمی امسال صورت گرفت که قلب جهان اسلام را متأثر کرد.


وی با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی سال‌های قبل بر واگذاری امور حج به شورایی از کشورهای اسلامی تأکید کرد و افزود: خاندان خبیث سعودی غرق در شهوت و لذت،  نمی توانند اماکن مقدسه را مدیریت کنند و هر سال شاهد فجایع و مسائل مختلف برای حجاج هستیم.


حجت الاسلام روحانی با محکوم کردن اظهارات مقامات سعودی در رفع مسؤولیت از این حوادث تلخ، گفت: شایسته است جهان اسلام از تعارف و غفلت بیرون بیاید و دولت های خسارت دیده برخورد جدی با رژیم خبیث سعودی انجام بدهند.


وی با تسلیت به خانواده های داغدار حجاج کشته شده در حوادث حج امسال، تاکید کرد: زائران حج ابراهیمی با پرداخت انواع و اقسام هزینه ها به دولت سعودی به عشق و علاقه بهره مندی از توفیق انجام مناسک حج وارد این سرزمین می شوند اما به راحتی جان آنها در معرض خطر قرار می گیرد.

 

امام جمعه بابل با قیاس مراسم اربعین حسینی در کربلا با مناسک حج، افزود: بیست میلیون زائر اربعین در کربلای معلی با زیر ساخت های ضعیف در این کشور حضور پیدا می کنند، اما با مدیریت صحیح از بینی کسی خون نمی چکد اما هر سال شاهد مشکلات متعدد برای حجاج کشورهای مختلف از سوی حکومت آل سعود هستیم.


وی با بیان این مطلب که شاخصه آل سعود سوء مدیریت و بی لیاقتی است، اظهار داشت: تنها راه درمان مسائل عربستان و امور حج، نابودی آل سعود است، زیرا این حکومت به جای توجه به امور حج به کشتن مسلمانان بی دفاع یمن و ریختن بمب بر سر آنها فکر می کند.


حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: آل سعود از زمان حاکمیت بر عربستان جز نوکری استکبار، پرورش تروریست و شکاف در جامعه اسلامی کاری انجام نداده است./1313/201/ب2

ارسال نظرات