۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۹۰۵۲۲

انتشار کلیپ پاره کردن قرآن در آمریکا

خبرگزاری رسا ـ در پی اقدام ضداسلامی فردی در شهر فیربورن، ایالت اوهایوی آمریکا، در توهین به قرآن کریم و پاره کردن صفحات کتاب مقدس مسلمانان، پلیس این شهر اقدام وی را براساس قانون اساسی این کشور قابل توجیه دانست.
قران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ویدیوی این اقدام توهین آمیز توهین به قرآن کریم و پاره کردن صفحات این کتاب مقدس از سوی «جان ویلیامز» در دانشگاه رایت استیت در سایت یوتیوب منتشر شده است.


عالم این اقدام گفت: با این اقدام سعی داشته به هدف خود، که تبلیغ مسیحیت در  برابر اسلام است، برسد.


ویلیامز افزود: منظور از پاره کردن صفحات قرآن این بود که نشان دهیم نظر خدا در مورد قرآن چیست. ما می‌خواهیم با این کار توجه همه را جلب کنیم و نام عیسی مسیح را اعتلا دهیم تا مردم بدانند که راه خدای ما تنها راه است.


کارن دبدوب، یکی از مسؤولان شورای روابط اسلام و آمریکا، در خصوص این اقدام که با خشم مسلمانان مواجه شد، گفت: از آنجا که به عقیده مسلمانان قرآن کلام خداست اقدام به چنین کاری احساسات آنان را جریحه‌دار کرد.


او گفت: فکر نمی‌کنم هیچ مسیحی معتقدی با این کار موافق باشد و این اقدام را تبلیغ پیام مسیح بداند.


وی افزود: باید به چنین کسی پشت کرد و تمام کسانی که در صحنه حاضر بودند باید به او پشت می‌کردند و مخاطب او قرار نمی‌گرفتند.


در حالی که عده‌ای اقدام ویلیامز را نفرت‌انگیز می‌دانند، او گفته به این روش تبلیغ خود ادامه می‌دهد.

 

پلیس این شهر نیز ادعا کرده متمم اول قانون اساسی ایالات متحده به ویلیامز اجازه این اقدام توهین‌آمیز را می‌دهد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات