۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۹۰۸۰۲

طلاب مدارس علمیه مراغه در اعتراض به بی‌کفایتی آل‌سعود تجمع کردند

خبرگزاری رسا ـ طلاب و اساتید مدارس علمیه شهرستان مراغه در اعتراض به حادثه منا و شهادت صدها نفر از حجاج بیت الله الحرام تجمع اعتراضی برگزار کردند.
تجمع اعتراض آميز اساتيد و طلاب حوزه علميه مراغه به جنايات آل سعود در منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اساتید، علما، فضلا و طلاب مدارس علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) شهرستان مراغه امروز با تعطیل کردن کلاس‌های درس، نسیت به بی‌کفایتی آل‌سعود در مدیریت مناسک حج تجمعی اعتراض‌آمیز برگزار کردند.


حجت‌الاسلام اباصلت فیضی‌زاده، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه در این تجمع با تأکید بر این‌که آل سعود لیاقت میزبانی از حجاج بیت الله الحرام را نیز ندارد، اظهار داشت: اعلام سه روز عزای عمومی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشان از عمق فاجعه منا در حج امسال دارد.


وی با بیان این‌که دولت سعودی باید پاسخگوی بی‌تدبیری و اهانت صورت گرفته از سوی عوامل دست‌اندرکار در حج باشد، خاطرنشان کرد: آل‌سعود با توجه به سوءمدیریتی که از خود نشان داده است، باید پاسخگوی امت اسلامی و مسلمانان جهان باشند، خون هزاران حاجی مسلمان چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت.


حجت الاسلام فیضی‌زاده با اشاره به جنایات آل‌سعود در کشورهای یمن، عراق و سوریه، تصریح کرد: فلسفه وهابیت و آل‌سعود چیزی جز خون‌ریزی و مسلمان‌کشی نیست، اگر امروز شاهد کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم یمن هستیم، همه نشان از خوی جنایتکارانه و صهیونسیتی وهابیت دارد.


مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه وهابیت، گروه‌های تروریستی تکفیری و سلفی و همچنین داعش را ساخته و پرداخته استعمار و استکبار برای تضعیف جهان اسلام دانست و گفت: گروه‌های افراطی و تکفیری با هدف تخریب چهره نورانی و رحمانی اسلام ناب محمدی(ص) هدایت و حمایت می شوند.


وی وهابیت را خطر جدی برای اسلام دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که مناسک حج بایستی مرکز وحدت، همدلی و همگرایی امت اسلامی برای مقابله با دشمنان مشترک باشد، امسال شاهد وقوع حوادث متعدد هستیم که همه نشان از عدم تدبیر و کفایت آل سعود در مدیریت این کنگره عظیم دارد.


گفتنی است، طلاب معترض در این تجمع که با حضور طلاب حوزه علمیه خواهران نیز همراه بود، با عزاداری و سینه‌زنی یاد باختگان منا را گرامی داشته و با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر وهابی»، بی‌کفایتی آل‌سعود در اداره امور حج و سهل انگاری آنان در حفظ سلامت و امنیت حجاج را محکوم کردند./935/203/ب2

ارسال نظرات