۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۹۰۹۰۳
آیت الله شبستری در درس خارج فقه:

حادثه منا یک اتفاق عادی نبود/ ضرورت تشکیل هیأت مدیره حج از سوی سازمان کنفرانس اسلامی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز در درس خارج خود با اشاره به بی کفایتی آل سعود، گفت: ما این حادثه غم بار را به شدت محکوم می کنیم و از سازمان کنفرانس اسلامی می‌خواهیم هیأتی برای مدیریت حج تشکیل دهد.
آغاز درس خارج آيت الله شبستري آغاز درس خارج آيت الله شبستري آغاز درس خارج آيت الله شبستري آغاز درس خارج آيت الله شبستري آغاز درس خارج آيت الله شبستري آغاز درس خارج آيت الله شبستري تشرف يک بهائي به مذهب تشيع در دفتر آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، ضمن آرزوی سالی پر برکت و توسعه علمی مدارس علمیه استان، اظهار داشت: حادثه اخیر منا و جان باختن جمع کثیری از حجاج بیت الله الحرام به ویژه هم وطنان ایران اسلامی بسیار دردناک و سخت بود.

 


عضو خبرگان رهبری با عرض تسلیت این فاجعه عظیم به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و مقام معظم رهبری و بازماندگان شهدای حادثه حج، ابراز داشت: این حادثه یک حادثه بزرگ و عظیمی بود که نمی توان آن را یک اتفاق عادی دانست.

 


وی با بیان این‌که وهابیت یک مسلک خاص و دشمن شیعیان است، تصریح کرد: وهابیت احترامی به جان و مال مسلمان ها قائل نیستند و ساخته دست استکبارند، وابستگی فرقه ضاله وهابیت و آل سعود به اسرائیل و استکبار جهانی، هر ساله بیشتر واضح می شود.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به آتش سوزی مکه پیش از انقلاب، تأکید کرد: آل سعود در خاموش کردن آتش در این حادثه نیز سهل انگاری کرد همچنین در جریان برائت از مشرکین که به فرمان امام راحل برگزار شد، تظاهرات آرام حجاج را با سلاح گرم به جهت شعارهای ضد استکباری به خون کشیدند، که امام راحل مکه را تا دو سال تعطیل کرد.


وی با اشاره به جریانات سال جاری و سقوط جرثقیل، این حادثه را از دیگر جنایات و بی تدبیری های آل سعود دانست و ادامه داد: در جریان سقوط جرثقیل تعدادی از حجاج کشته و مجروح شدند، آل سعود در این حادثه نیز به جای قبول مسؤولیت به بیان سخنانی تأسف آور پرداخت.

 


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به کشتار مردم مظلوم یمن، تصریح کرد: از بزرگ ترین جنایات آل سعود قتل و کشتار مردم مظلوم یمن و زنان و کودکان بی دفاع یمنی است، دولت سعودی با بمباران شهرهای یمن از کشتار مسلمانان ابائی ندارند.

 


وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص جان باختن حجاج خانه الهی، خاطرنشان کرد: آل سعود حاضر به قبول مسؤولیت این حادثه دردناک نیست، ما این حادثه غم بار را به شدت محکوم می کنیم و از سازمان کنفرانس اسلامی خواستار هیأتی برای مدیریت حج ابراهیمی هستیم.

 


آیت الله شبستری با تأکید بر بی کفایتی رژیم آل سعود و بی لیاقتی آن ها، تصریح کرد: این حادثه دردناک شاید مقدمه‌ای برای شناخت ماهیت پلید رژیم سعودی و بی لیاقتی و بی کفایتی آل سعود باشد./854/202/ب1

ارسال نظرات