۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۹۱۳۷۳
تبیین احکام نماز؛

با از دست دادن مهر در نماز نمی توان به هرچیزی سجده کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به احکام سجده گفت: اگر کسی وسط نماز چیزی که بر آن سجده می‌کند را از دست بدهد یا بچه‌ای مهر را بردارد و فرار بکند می‌تواند به چوب، کاغذ و سنگ و مشتقات دیگر خاک سجده کند.
سجده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جعفر ربانی امشب در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه اگر کسی وسط نماز چیزی که بر آن سجده می‌کند را از دست بدهد یا بچه‌ای مهر را بردارد و فرار بکند می‌تواند به چوب، کاغذ و سنگ و چیزهای دیگر سجده کند، گفت: در نماز اشاره به دیگران اشکال ندارد اما اینکه بخواهیم با اشاره یا با تکبیر بلند دیگران را متوجه نبود مهر و بچه بکنیم این کار نمازمان را با اشکال رو  به رو می کند.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر وقت نماز تنگ نیست فرد باید نمازش را باطل کرده، مهر تهیه کند و نماز را دوباره بخواند اما اگر وقت تنگ است و نتوانست مهر پیدا کند می‌تواند بر لباس پنبه‌ای خود سجده کند و اگر لباس پنبه‌ای نداشت می‌تواند بر دستش سجده کند.
 
حجت الاسلام ربانی اظهار کرد: در سجده مستحباتی است که اگر این مستحبات را مراعات کنند فضیلت سجده بیشتر می‌شود مثلاً در نماز تکبیر گفتن در سجد ثواب زیادی داشته و مستحب است؛ یکی از مستحبات سجده این است که بینی خود را هم روی سجدگاه، مهر و سنگ قرار دهیم.
 
استاد حوزه علمیه قم گفت: برای مردان مستحب است برای رفتن به سجده ابتدا دست خود را روی زمین بگذارند و بعد زانو را را پایین بیاورند اما برای زنان مستحب است که ابتدا با زانو فرود آمده و بعد از آن دست های خود را روی زمین بگذارند./837/پ202/ف
ارسال نظرات