۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۹۱۵۲۸
آیت الله کعبی:

لزوم ورود سازمان همکاری اسلامی برای بررسی حادثه منا

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه سازمان همکاری اسلامی باید به وضعیت منا رسیدگی کند، گفت: باید این سازمان افرادی را به عربستان و شهر مکه اعزام کند تا درباره فاجعه منا تحقیق و بررسی شود.
آيت الله کعبي

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گویی با اشاره به حادثه منا و کشته شدن جمعی از حجاج کشورهای اسلامی و نیز جمعی از حجاج کشورمان گفت: عربستان به جای مدیریت حج تمتع اولویتهای دیگری را در نظر گرفته است و این امر موجب شده که مدیریت بسیار ضعیفی در موسم حج داشته باشند.

 

وی افزود: متاسفانه عربستان در یک فرافکنی حجاج برخی کشورها را عامل این حادثه اعلام کرد. در حالی که این ادعا هرگز صحت ندارد و فراز از پذیرش مسئولیت این فاجعه غم بار است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه سازمان همکاری اسلامی باید به وضعیت منا رسیدگی کند، گفت: باید این سازمان افرادی را به عربستان و شهر مکه اعزام کند تا درباره فاجعه منا تحقیق و بررسی شود.

 

آیت الله کعبی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی با جدیت پیگیر این فاجعه است، گفت: از ابتدای وقوع حادثه منا مسئولان کشورمان پیگیری های جدی داشته اند و باید ابعاد حادثه منا و بی مسئولیتی حکام عربستان در مجامع بین المللی مورد پیگیری قرار گیرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سرزمین وحی از جایگاه ارزشمندی نزد امت اسلامی برخوردار است، گفت: مکه حرم امن الهی است و بی تدبیری حکومت عربستان موجب شد، این روزها کشورهای اسلامی عزادار شوند، لذا کشورهای اسلامی باید برای مدیریت حج چاره اندیشی کنند./1330/د101/ف

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات