۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۹۱۵۸۶
مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس:

اسناد دفاع مقدس نشان دهنده مظلومیت ایران در جنگ تحمیلی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس گفت: اسناد مربوط به جنگ در باغ موزه دفاع مقدس به مدت 10 شب در معرض دید هموطنان قرار می‌گیرد.
سردار جواد خضرايي مديرعامل باغ موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار جواد خضرایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس ظهر سه‌شنبه هفتم مهرماه با حضور جمعی از مقامات کشوری، لشکری و اصحاب رسانه تاکید کرد: اسناد دفاع مقدس نشان دهنده مظلومیت ایرانیان در 8 سال جنگ تحمیلی است.

 

وی افزود: سومین موزه بزرگ جهان امروز در باغ موزه دفاع مقدس به همت بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس افتتاح شد، اهداف این موزه صرف نظر از کارکردهای آن این است که امت شهید‌پرور اسلامی و نسل جوان با گوشه‌ای از اسناد مربوط به جنگ آشنا شوند.

 

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به مهجور بودن جنگ و دفاع مقدس اظهار داشت: تاکنون نتوانسته‌ایم به طورشایسته شهادت، دفاع مقدس و جنگ را به مردم معرفی کنیم، و از کارکردهای اخلاقی و تربیتی آن بهره‌برداری کنیم.

 

خضرایی با بیان مطلبی در خصوص نظام ‌نامه ابراز داشت: تا پایان سال جاری طرحی در قالب نظام‌نامه و شیوه‌نامه تشکیل خواهد شد و از همکاری گسترده با نهادها و وزارت‌خانه‌ها خبرداد همچنین از تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت خارجه در خصوص اسناد مربوط به جنگ ودفاع مقدس است تشکر و قدردانی کرد.

 

وی ادامه داد: برخورداری از بزرگترین بانک اطلاعاتی، سه ونیم میلیون برگ سند و دوازده هزاز ساعت فیلم مرتبط با دفاع مقدس که به دیجیتال تبدیل شده‌اند حاصل مودت و با سازمان‌ها و ارگان‌ها است که تداوم این همکاری‌ها باعث خلق چنین نمایشگاهای در حوزه دفاع مقدس شده است.

 

جانباز دفاع مقدس با اشاره به اینکه بیشترین بازدید کنندگان موزه در ایران مربوط به باغ موزه دفاع مقدس بوده است خاطر‌نشان کرد: حضور نسل جوان و اتباع خارجی نشان دهنده کارآمدی این نمایشگاه بوده است.

 

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس در پایان با اشاره به اسناد جنگ بیان داشت: با انتشار این اسناد و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به دستاورد بزرگی خواهیم رسید که نتیجه آن آگاهی بخشی ملت ایران وجهانیان که رژیم بعثی عراق آغازگر بوده است و مظلومیت مردم ایران بر جهان آشکار خواهد شد./856/202/ب3

ارسال نظرات