۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۹۱۵۹۷
پاک‌دامن:

اسناد دفاع مقدس، نمایانگر خوی متجاوز دشمن بعثی است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی وزارت امور خارجه با اشاره به اسناد دفاع مقدس، بیان داشت: بسیار از اسناد دفاع مقدس نشان می‌دهد که در داستان جنگ دشمن جنایات متعددی را مرتکب شده است.
مرکز اسناد و تحقيقات دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی پاکدامن، معاون پژوهشی وزارت امور خارجه صبح امروز هفتم مهرماه در افتتاحییه نمایشگاه دفاع مقدس در اسناد وزارت امور خارجه گفت: اسناد حقوقی جنگ تحمیلی بیانگر تجاوز آشکار عراق به ایران است.

 

وی افزود: این اسناد از این پس در اختیار ارگان‌ها و سازمان‌ها برای آگاهی‌بخشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا ملت آزادی‌خواه ایران و نسل دوم و سوم انقلاب حقوق نقض شده خود در طول 8 سال جنگ تحمیلی مشاهده کنند.

 

معاون پژوهشی وزارت امور خارجه با اشاره به نقش وزارت خارجه در دوران دفاع مقدس، تأکید کرد: دستگاه دیپلماسی کشور چگونه توانسته در دوران جنگ تحمیلی از حقوق ملت ایران دفاع کند و اسناد را براساس اهمیت زمانی آن نشر و ترویج کند.

 

پاک‌دامن درباره ابتکار باغ موزه دفاع مقدس بیان داشت: در حوزه دفاع مقدس نیازمند خلاقیت و ابتکار هستیم و باغ موزه تا حد بسیاری توانسته نوآوری داشته باشد و اسناد مربوط به جنگ صرفا برای مطالعه محققان نباید باشد.

 

پاک‌دامن تأکید کرد: وزارت امورخارجه در قالب یک پروژه بزرگ از بین میلیون‌ها سند به بازشناسایی آنها پرداخته و اسناد مربوط به جنگ را در اختیار باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت قرار داده است.

 

وی با بیان این مطلب که این اسناد مربوط به چند دوره زمانی است، اظهار داشت: برخی از این اسناد مربوط به دوره قبل از انقلاب اسلامی است و اسناد دیگر از زمان وقوع انقلاب تا سال 59 و مابقی به 8 سال جنگ تحمیلی برمی‌گردد.

 

در بخش دیگر این مراسم معاون پژوهشی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: با رونمایی از این اسناد ابعاد مختلف دستگاه دیپلماسی کشور نمایان خواهد شد و زارت امور خارجه بنای آن را دارد که بسیاری از اسناد را به انتشار عمومی برساند.

 

پاک‌دامن با اشاره به حوزه دفاع مقدس، گفت: مجموعه نظام وزارت امور خارجه در حد بضاعت خود از تمامی نهادها و سازمان‌ها درباره امر انتشار اسناد جنگ استقبال و پشتیبانی می‌کند./856/202/ب2

ارسال نظرات