۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۲۹۱۹۲۱
استاد اخلاق مدرسه علمیه جامعه الرضویه مشهد:

خداوند متعال رنج های دنیوی را برای آمرزش گناهان قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق مدرسه علمیه جامعه الرضویه مشهد با اشاره به این که آمرزش گناهان و نزول رحمت الهی، از جمله حکمت های رنج دنیا هستند، گفت: گاهی رنج‌هایی که ما در زندگی داریم به سبب گناهی است که مرتکب شده ایم و این رنج برای آمرزش آن گناه است.
گناهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم رازقی، استاد اخلاق مدرسه علمیه جامعه الرضویه مشهد، شامگاه چهارشنبه در سلسله های نشست های حلقه های معرفت حرم مطهر رضوی که با موضوع اعتقادی در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: داشتن مراقبه و محاسبه اعمال، اراده انسان را قوی می کند.

 

وی ابراز کرد: بیشتر روان شناسان معتقدند که کودک را قبل از سه سالگی در مهد کودک نگذارید؛ چرا که احتیاج دارد بیشتر در کنار پدر و مادر باشد و به این نکته نیز باید توجه کنید که به مهدهایی بفرستید که نیاز اعتقادی آن ها را پاسخ گو باشند و مهدی باشد که پاسخ گوی مسائلی اعتقادی باشد که شما نمی توانید پاسخ دهید.

 

استاد اخلاق مدرسه علمیه جامعه الرضویه مشهد به دلایلی که باعث ضعیف شدن اعتقادات می شود اشاره کرد و افزود: لقمه حرام موجب می شود که میل و رغبت انسان به مسائل عبادی کمتر شود.

 

رازقی ابراز کرد: محیط نیز بر اعتقادات ما تأثیر گذار است و قرار گرفتن در محیط نامناسب ناخودآگاه بر ضعیف شدن اعتقادات شما تأثیرگذار است.

 

این کارشناس مذهبی به تأثیر مجالس دینی بر اعتقادات افراد اشاره و اظهار کرد: با افرادی همنشینی کنید که اهل دین باشند؛ چرا که بر شما تاثیر گذار هستند و شما را به صبر و نکات پسندیده راهنمایی می کنند.

 

وی به تأثیر مشاوره دینی بر رفع مشکلات اشاره و ابراز کرد: مراجعه به مشاوه دینی، راه درمانی برای مشکلات است، روح و جسم با یکدیگر ارتباط دارند و اگر جسم صدمه ببیند و ضعیف شود، متقابلا روح نیز صدمه می بیند و ضعیف می شود.

 

استاد اخلاق مدرسه علمیه جامعه الرضویه مشهد به حکمت رنج ها و مصائب اشاره کرد و افزود: خداوند متعال رنج ها را برای آمرزش گناهان، ترفیع درجه و افاضه رحمت به بندگان قرار داده است، گاهی رنج هایی که ما در زندگی داریم به سبب گناهی است که مرتکب شده ایم و این رنج برای آمرزش آن گناه است.

 

رازقی به جایگاه اراده قوی اشاره و ابراز کرد: توفیق داشتن اراده قوی را از خداوند بخواهید و چهل روز کار نیکی را انجام دهید؛ چرا که اگر چهل روز مرتب آن را انجام دهید، نسبت به آن قوی می شوید./1309/202/ب2

ارسال نظرات