۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۲۹۱۹۸۳

77 مصری در حادثه منا کشته و 120 نفر مفقود شده‌اند

خبرگزاری رسا ـ رسانه‌های مصری خبر داده‌اند که آمار قربانیان این کشور در حادثه هفته گذشته به مرز 77 کشته و 120 زخمی رسیده است.
حادثه منا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رسانه‌های مصری یک هفته پس از وقوع فاجعه خونین در منا خبر دادند که آمار کشته‌های این حادثه 77 نفر و افراد مفقود شده 120 تن است.

 

این درحالی است که یک هفته از وقوع ان حادثه گذشته و رسانه‌های مصری موجی از انتقادات را متوجه مقامات دولت ریاض کرده‌اند و رویکرد آنها در عدم انتشار آمار دقیق قربانیان حادثه اخیر را مورد انتقاد قرار دادند.

 

در همین زمینه روزنامه الشروق چاپ قاهره با انتقاد از سکوت مقامات دولتی مصر در قبال رفتار سعودی‌ها نوشت: با وجود تاثیر پذیری مقامات دولتی و الازهر از کمکهای مالی عربستان بعنوان حق السکوت و تمجید از پادشاهی سعودی رویکردهای غیر شفاف و غیر منصفانه از انعکاس دلایل واقعی کشته شدن حجاج کشورهای مسلمان بویژه مصری ها محافل نخبگان مصری را از این رویکرد های ناعادلانه مقامات مصری و عربستان ناامید ساخته است.

 

یک هفته قبل نیروهای امنیتی سعودی مسیر حجاج آسیایی و افریقایی را به بهانه عبور کاروان‌های تشریفات سیاسی رژیم عربستان بستند که این مسئله منجر به ازدحام جمعیت و جان باختن بیش از 4100 نفر و زخمی شدن هزاران تن دیگر شد.

 

دولت عربستان بجای عذرخواهی و پذیرش مسؤولیت این حادثه حجاج را مسبب این فاجعه دانست و از سوی دیگر به نمایندگان کشورهای مختلف اجازه نمی دهد تا با حضور در سردخانه ها اجساد قربانیان را شناسایی کند./981/ب102/د

ارسال نظرات