۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۹۲۱۵۶
حجت الاسلام حاج علی اکبری:

انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از غدیر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: انقلاب اسلامی از عید غدیر نشأت گرفت؛ ما حاکم مغایر با حرکت غدیر را ساقط کردیم و حاکم فقیه، عادل، متقی، مدبر و دارای شخصیت قدسی را بر مسند نشاندیم.
حجت الاسلام حاج علي اکبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت عید سعید غدیر در محل مدرسه معارف رضوی برگزار شد، این عید سعید را بزرگترین عید الهی خواند و گفت: جامعه و زیست اجتماعی برای انسان، یک مسأله اصیل است جامعه هم دارای سرنوشت مشترک و دارای نامه عمل است، از همین رو قرآن می فرماید «نامه عمل جمعی نیز وجود دارد.»

 

وی رمز رسیدن جامعه به حیات طیبه اجتماعی را سلامت محور جامعه خواند و افزود: اگر حاکم، که برای جامعه به عنوان قلب است، صالح باشد، جامعه هدایت می شود اما اگر فاسد باشد، سرنوشت جامعه دچار شقاوت خواهد شد چرا که فضای عمومی جامعه تحت تاثیر حاکم سیاسی است.

 

نماینده ولی فقیه در انجمن های اسلامی دانش آموزان خاطرنشان کرد: مسأله غدیر همان مسأله حیات سیاسی است و از این نظر که پیامبر(ص) طرح کاملی را برای جامعه پیاده نمودند، «عیدالله الاکبر» خوانده می شود.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری عید غدیر را عیدی انسانی دانست و در انتقاد به سایر برداشت ها از این رویداد، گفت: در جامعه اسلامی سعی شده واقعه غدیر کمرنگ نشان داده شده و ارزش آن کاهش پیدا کند؛ ما در اسلام عید شیعی یا عید اسلامی نداریم؛ عید غدیر هم عیدی بشری است اما این عید در ذهنیت اجتماعی ما تنزل پیدا کرده و عده ای به غلط می گویند عید سیدها است؛ این مسأله بشریت است و عید غدیر متعلق به همه انسان ها است.

 

وی تصریح کرد: اگر دنیا به زمانی برسد که شخصی مانند امیرمؤمنان(ع) به عنوان حاکم در رأس حکومت قرار گیرد، آن جامعه اصلاح شده است، یعنی جایگاه حاکم، مسأله حکومت و ریاست اسلامی است و با اصل امامت و شخصیت امام معصوم(ع) تکمیل می شود.

 

نماینده ولی فقیه در انجمن های اسلامی دانش آموزان یادآور شد: بر اساس حکومت الهی، اگر ما به زمانی برسیم که امام معصوم(ع) غایب باشد و بشریت بر اساس خبطی که کرده از طرح سیاسی اسلام محروم مانده باشد، این طرح و نقشه برای عصر غیبت هم انعطاف پذیر است و مدل سیاسی مذکور می تواند با شخص غیر معصومی که دارای تقیدات صالح باشد، پیاده شود.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری در تأیید سخنان خود خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در پیامی به یک کنفرانس که سال 1364 درباره واقعه غدیر در لندن برگزار شد، فرمودند «ولایت فقیه هدیه غدیر در عصر غیبت است»؛ مگر هنگامی که خدا امام و حاکم معصوم(ع) را از دسترس خارج کرد بشریت نباید مسیر و طرحی برای سعادت داشته باشد؟

 

وی افزود: واقعه غدیر می گوید حاکم باید عادل باشد، اگر در حد عصمت نبود، نزدیک به آن باشد و عالمی باشد که اگر با وحی فاصله داشت، در مقام های معنوی نزدیک به آن باشد.

 

نماینده ولی فقیه در انجمن های اسلامی دانش آموزان عید غدیر را میزان و استانداردی برای جامعه اسلامی و عامل متمایز کننده نظام اسلامی با سایر جوامع دنیا دانست و گفت: نگاه تاریخی صرف به غدیر تحریف آن است؛ در غدیر طرح زندگی بشریت با وجود امیرمؤمنان(ع) تعریف شد.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از عید غدیر نشأت گرفت؛ ما حاکم مغایر با حرکت غدیر را ساقط کردیم و حاکم فقیه، عادل، متقی، مدبر و دارای شخصیت قدسی را بر مسند نشاندیم اما این طرح هنوز کامل نشده است زیرا سه دهه برای استقرار کامل آن کافی نبوده و نظام سازی پیچیده ترین کار در جوامع است./930/202/ب1

ارسال نظرات