۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۲۹۲۲۰۳
با حضور گسترده مردم ولایت‌مدار؛

واقعه بزرگ غدیر خم در شهر‌های سمنان و دامغان بازخوانی شد

خبرگزاری رسا ـ آیین نمایشی و اعتقادی بازسازی و بازخوانی واقعه بزرگ غدیر خم با استقبال پرشور مردم مؤمن و ولایت‌مدار سمنان در پارک کوهستان و دامغان در جوار بارگاه مطهر بکیر بن اعین(ع) برگزار شد.
بازخواني واقعه غدير در دامغان بازخواني واقعه غدير در دامغان بازخواني واقعه غدير در دامغان بازخواني واقعه غدير در سمنان بازخواني واقعه غدير در سمنان بازخواني واقعه غدير در سمنان

خداداد کاشفی، دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر خم در استان سمنان عصر دیروز در حاشیه برگزاری نمایش واقعه غدیر در سمنان در گفت‏و‏گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، با بیان اینکه گسترش و ترویج فرهنگ امامت و ولایت از اهداف و دلایل مهم بازخوانی واقعه غدیر خم است، اظهار داشت: امروز بار دیگر مردم ولایت‏مدار سمنان نشان دادند که علقه و ارادتشان خاصی نسبت به خاندان عصمت و طهارت و ولایت دارند.

 

وی درباره برگزاری، بازسازی و بازخوانی واقعه تاریخی غدیرخم در استان سمنان همزمان با سراسر کشور گفت: امسال بر اساس برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته واقعه غدیر در چهار شهرستان شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار بازخوانی می‏شود.

 

دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر خم در استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به برپایی راهپیمایی بزرگ خانوادگی در شهرستان سمنان در صبح روز جمعه دهم مهرماه مقرر شد بازخوانی واقعه غدیر یک روز قبل از عیدالله الاکبر عید بزرگ شیعیان عصر روز پنج شنبه نهم مهرماه برگزار شود.

 

کاشفی با اشاره به اینکه امسال ششمین سالی است که این نمایش آئینی در سطح استان برگزار می‏شود، تصریح کرد: در شهرستان دامغان این بازخوانی عصر امروز پنج شنبه نهم مهرماه برگزار شده است و دو شهرستان گرمسار و شاهرود نیز در صبح و بعدازظهر روز جمعه دهم مهرماه این واقعه عظیم و تاریخی توسط هنرمندان به تصویر کشیده خواهد شد.

 

مردم ولایت‌مدار دامغان نیز عصر دیروز با حضور گسترده و پررنگ در مراسم بازخوانی واقعه تاریخ ساز غدیر خم که به همت سپاه ناحیه دامغان و همکاری دیگر نهاد‌های اجرایی این شهرستان، با شرکت بیش از 200 نفر از هنرمندان آئینی دامغان در جوار بارگاه مطهر بکیربن اعین(ع) برگزار شد بار دیگر عشق و ارادت خود را به مولای خوبی‌ها اثبات کردند./977/303/ب2

ارسال نظرات