۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۹۲۲۹۶
امام جمعه تبریز:

هدایت معنوی جامعه بر عهده روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری طلاب و روحانیت را چراغ هدایت برای مردم و مؤمنان دانست و گفت: روحانیت نقش بی بدیلی در تربیت و هدایت دینی جامعه بر عهده دارد.
آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در مراسم عمامه گزاری تعدادی از طلاب تبریز با تبریک عید سعید غدیر، اظهار داشت: ولایت امیرمؤمنان(ع) سعادت دنیا و آخرت بشریت را تضمین می کند.


وی ولایت و امامت حضرت علی(ع) را بزرگترین نعمت الهی دانست و افزود: ولایت فقیه در زمان غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) امتداد ولایت پیامبر اکرم و امامان معصوم(ع) بوده بزرگترین ارمغان دین اسلام برای بشریت است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تبعیت از ولایت در مقام عمل، ابراز داشت: ولایت فقیه و تبعیت از او عصر غیبت لازم است، تبعیت از ولایت امیرمؤمنان علی‌(ع) و ولایت فقیه لازم است، نباید تنها در مقام شعار و زبان تابع ولی فقیه بود.


وی طلاب و روحانیت را چراغ هدایت برای مردم و مؤمنان دانست و اذعان داشت: روحانیت نقش بی‌بدیل در تربیت و هدایت دینی جامعه بر عهده دارند، طلاب در این مورد دقت و تلاش بیشتری داشته باشند تا جامعه به سمت معنویت و اخلاق حرکت کند.


امام جمعه تبریز با اشاره به روایتی درباره ارزش علم و علم آموزی، خاطرنشان کرد: هر کس در تعلیم و تربیت جهد و تلاش کند و در این مسیر تلاش کند و بر آموزه های الهی عمل کند محبوب زمین و آسمانیان خواهد بود.


وی تصریح کرد: طلاب علوم دینی ارج و ارزش بالایی دارند، فرشتگان در برابر متعلمان علوم دینی خاضع هستند  و بال های خود را در برابر آن ها می‌گشایند، مقام بالای عالم به شهدا و عابدان به آن جهت است که آن ها تربیت شده دست علما هستند/854/202/ب2

ارسال نظرات